- 9 miejsc w górę – skuteczna jazda Kajetanowicza i Barana na nowych dla nich odcinkach pozwala im piąć się w klasyfikacji WRC 2;
- Załoga LOTOS Rally Team w czołówce WRC 2 mimo odległej, utrudniającej walkę, pozycji startowej na odcinkach Rajdu Polski;
- Po 5 odcinkach specjalnych to Rajdowi Mistrzowie Europy są najszybszą polską załogą w klasyfikacji 73. Rajdu Polski;
- Trudny debiut Kajetanowicza w rundzie WRC – zmienna przyczepność i koleiny tworzone przez poprzedzające załogi nie ułatwiają Polakowi zadania;
- Obiecujące otwarcie Kajetana i Jarka – wysoka, 6. pozycja w mocnej stawce WRC 2 po pierwszej dzisiejszej pętli zawodów.
Po wczorajszych emocjach związanych z rywalizacją na otwierającym 73. Rajd Polski odcinku Arena Mikołajki dziś atmosfera na odcinkach polskiej rundy WRC jest jeszcze bardziej gorąca. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran ruszają na miękkie szutrowe drogi wokół Mikołajek jako 34. załoga w kolejności (19. w klasie). To nie ułatwia zadania Rajdowym Mistrzom Europy – dla nich warunki są dalekie od optymalnych. Na grząskiej trasie, w utworzonych przez poprzedzające załogi koleinach, Kajetanowicz ma mnóstwo pracy za kierownicą Forda Fiesty R5. Wysiłek reprezentantów LOTOS Rally Team przynosi jednak świetne rezultaty. Na pierwszej dzisiejszej pętli najlepsi z Polaków jechali szybko i skutecznie. Dzięki temu, zaledwie na czterech odcinkach specjalnych Kajto i Jarek awansowali w klasyfikacji WRC 2 aż o 9 pozycji.
W swoim pierwszym w karierze starcie w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata Kajetanowicz jedzie bardzo równo i efektywnie. Już na pierwszym z dzisiejszych odcinków specjalnych – 6,5-kilometrowej próbie Chmielewo kierowca LOTOS Rally Team rozpoczął swoją pogoń za czołówką WRC 2. W mocnej i licznej stawce 24 konkurentów Kajto i Jarek dwa odcinki ukończyli na 6. miejscu, a kolejne dwie próby na 7. pozycji, wyprzedzając przy tym wiele załóg, które jechały przed nimi, a więc walczyły w bardziej sprzyjających warunkach.
Dziś przed załogami rywalizującymi w 73. Rajdzie Polski jeszcze niemal 61 km zaciętego ścigania na mazurskich szutrach. Po wizycie w serwisie zawodnicy ponownie udadzą się na trasę oesów Chmielewo (6,52 km), Wieliczki (17,3 km), Świętajno (21,14 km i Stare Juchy (13,5 km). Druga pętla będzie dłuższa niż pierwsza, bo zakończona widowiskowym odcinkiem Arena Mikołajki (2,5 km), a także trudniejsza – ze względu na warunki na trasie – pogarszające się po przejeździe każdej załogi.
Kajetan Kajetanowicz Lata nie jechaliśmy tego rajdu. Fajnie, że te odcinki są tak szybkie, tak emocjonujące, a każdy z nich jest inny. Choć nasza pozycja na drodze nie jest najlepsza jeśli chodzi o kręcenie dobrych czasów, to mam naprawdę fajny feeling, jedzie się OK, więc nie odpuszczam. Myślę, że pokazujemy dobre tempo, choć drogi były już jest trochę zniszczone. Ruszamy jako 34. załoga, co trochę faworyzuje zawodników, którzy jadą z przodu. My wykonujemy swoją pracę najlepiej jak potrafimy i mamy przy tym radochę – a chyba też o to w tym chodzi. Na drugą pętlę na pewno ustawimy samochód wyżej, bo będą mocne koleiny. Nie podejrzewam, że trasa się poprawi po przejeździe aut przednionapędowych, które jechały po nas i po kolejnych 30 czteronapędowych rajdówkach, jakie pojadą przed nami. Takie są jednak uroki debiutu w mistrzostwach świata, dlatego po prostu działamy dalej, ciesząc się trasami i rajdem.
73. Rajd Polski – klasyfikacja WRC 2 po OS 5:
1. Tidemand/Andersson (Szwecja, Skoda Fabia R5) 31:49,9 s.
2. Suninen/Markkula (Finlandia, Skoda Fabia R5) + 6,5 s.
3. Lappi/Ferm (Finlandia, Skoda Fabia R5) +9,8 s.
4. Evans/Parry (Wielka Brytania, Ford Fiesta R5) + 13,5 s.
5. Kruuda/Jarveoja (Estonia, Ford Fiesta R5) +15,5 s.
6. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +37,3 s.
7. Fuchs/Mussano (Peru/Argentyna, Skoda Fabia R5) +46,4 s.
8. Bergkvist/Sjoberg (Szwecja, Citroen DS3 R5) +54,5 s.
9. Pedder/Moscatt (Australia, Skoda Fabia R5) + 1:02,6 s.
10. Maurin/Ural (Francja, Skoda Fabia R5) + 1:04,1 s.
11. Aasen/Gulbaek (Norwegia, Ford Fiesta R5) + 1:06,7 s.
12. Gilbert/Jamoul (Francja, Citroen DS3 R5) + 1:13,2 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.