- Na Wyspach Kanaryjskich trwa druga runda tegorocznych zmagań w Rajdowych Mistrzostwach Europy;
- Załoga LOTOS Rally Team dobrym i równym tempem rywalizuje w ścisłej czołówce rajdu;
- Kajetanowicz i Baran po pierwszym dniu trudnego starcia jest na świetnej, trzeciej pozycji, z niewielką stratą do liderów.
Zakończył się pierwszy dzień zmagań w Rajdzie Wysp Kanaryjskich. Niezwykłe i egzotyczne zawody z bazą w Las Palmas stanowią drugą rundę Rajdowych Mistrzostw Europy, w których o historyczny, trzeci z rzędu tytuł walczą Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran. Załoga LOTOS Rally Team pokazała dzisiaj pewną i skuteczną jazdę w zmiennych warunkach, dzięki której znajduje się na wysokim, trzecim miejscu, tracąc niewiele do liderów. Stawka zawodników rywalizujących w tegorocznej edycji rajdu jest niesłychanie wyrównana – po blisko 100 kilometrach walki czołowa dziesiątka klasyfikacji generalnej mieści się w niewiele ponad jednej minucie!
Podczas drugiej pętli załogi powtórzyły przejazd próby San Mateo (25,13 km), a następnie rywalizowały na odcinkach Mirador de Artenara (14,38 km) oraz Las Palmas de Gran Canaria (3,30 km). Warunki pogodowe na dzisiejszej arenie zmagań były zmienne – zawodników spotykały zarówno mgły, jak i bezchmurne, słoneczne niebo, a momentami nawet opad deszczu. Ostatnią z piątkowych prób był miejski superoes, przy którego trasie zgromadziły się tłumy kibiców. Fani oblegali każdy z zakrętów, oglądając bardzo ciekawą i zaciętą rywalizację.
Liderem po dzisiejszym etapie jest Rosjanin Aleksiej Łukjaniuk (Ford Fiesta R5), który ma 25,7 s. przewagi nad zwycięzcą pierwszej rundy FIA ERC, Bruno Magalhãesem (Portugalia). Kajetanowicz odrobił trochę czasu na finałowej próbie i jest już tylko 2,2 s. za kierowcą Skody Fabii R5. W pierwszej piątce są jeszcze Hiszpanie, Iván Ares (+ 35,3 s., Hyundai i20 R5) oraz José Maria López (+ 35,7 s., Peugeot 208 T16 R5). Dzięki trzeciej pozycji Kajto zwiększy o pięć punktów swój wynik w klasyfikacji sezonowej.
Na jutro organizatorzy przygotowali prawie 110 kilometrów rywalizacji, podzielonych na sześć odcinków specjalnych. Wśród nich jest próba Moya, stanowiąca najdłuższy oes w rajdzie, mierzący aż 25,20 km.
Kajetan Kajetanowicz:
– Różnice w czołówce są bardzo niewielkie, i choć stawka nieco się przerzedziła, topowi zawodnicy jadą i to bardzo szybko. Cieszę się, bo mam dużą przyjemność walcząc z nimi. Stale poprawiamy swoją wiedzę na temat odcinków, opon, przyczepności. Z całym zespołem LOTOS Rally Team ciągle działamy nad wieloma rzeczami. Na tym rajdzie ważny jest charakter i myślę, że do tej pory to wszystko się sprawdza. Chyba jestem trochę zbyt ambitny, bo powinienem być bardziej zadowolony z tego, że jesteśmy na podium pierwszego dnia, ale cały czas czuję pewnego rodzaju niedosyt. Przy tak zaciętej walce i wyrównanej, mocnej stawce, może mógłbym mieć większy uśmiech na twarzy. Dzień zakończył miejski odcinek specjalny, świetne show, które oglądały tłumy kibiców. Fantastyczna sprawa, bo to także dla nich rywalizujemy.
Wyniki po szóstym odcinku specjalnym Rajdu Wysp Kanaryjskich – 2. rundy FIA ERC 2017:
1. Łukjaniuk/Arnautow (Rosja, Ford Fiesta R5) 33:53,7 s.
2. Magalhães/Magalhães (Portugalia, Skoda Fabia R5), + 25,7 s.
3. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 27,9 s.
4. Ares/Pintor (Hiszpania, Hyundai i20 R5) + 35,3 s.
5. López/Rozada (Hiszpania, Peugeot 208 T16 R5) + 35,7 s.
6. Garcia/Gonzalez (Hiszpania, Ford Fiesta R5) + 44,1 s.
7. Michel/Degout (Francja, Skoda Fabia R5) + 45,0 s.
8. Monzón/Deniz (Hiszpania, Ford Fiesta R5) + 50,9 s.
9. Bouffier/Giraudet (Francja, Ford Fiesta R5) + 1:00,5 s.
10. Grzyb/Zawada (Polska, Skoda Fabia R5) + 1:00,9 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.