Załogi rywalizujące w Rajdzie Portugalii rozpoczęły zmagania od krótkiej, niespełna trzykilometrowej próby, wytyczonej po ulicach Coimbry. Odcinek rozgrywany był przy dopingu tłumu kibiców i choć rozpoczął rajd szutrowy, była to próba w pełni asfaltowa, co urozmaiciło widowisko. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak poradzili sobie na nim doskonale, uzyskując drugi czas w kategorii WRC 2!
Załoga LOTOS Rally Team po zdobyciu świetnego, drugiego miejsca w Rajdzie Chorwacji, przystępuje do dalszych zmagań w swoim sezonie WRC 2. Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczęli od drugiego czasu na pierwszej próbie Rajdu Portugalii, plasując się jedynie 0,4 sekundy za duetem Marczyk/Gospodarczyk.
– Jak to w rajdach mistrzostw świata bywa, prawdziwa rywalizacja rozpocznie się w piątek. Za nami widowiskowy, asfaltowy odcinek szutrowego rajdu. Od jutra bardzo ważna będzie strategia i odpowiedni dobór opon. Zobaczymy, jak sobie będziemy radzić, ale uważam, że jesteśmy gotowi do walki. Rok temu wygraliśmy tutaj, ale teraz będzie to zupełnie inna historia. W naszej klasie jest ponad 40 załóg, w tym kilku ex-fabrycznych kierowców, ale jestem dobrej myśli i nie mogę doczekać się tej rywalizacji
– mówi Kajetan Kajetanowicz, reprezentant LOTOS Rally Team.
Na piątkowy etap złożą się dwukrotnie pokonywane odcinki Lousã (12,03 km), Góis (19,33 km), Arganil (18,72 km), a także pokonywane tylko raz Mortágua (18,16 km) i kończący dzień OS Lousada (3,36 km). Między odcinkami załogi nie będą mogły korzystać z serwisu. Kolejne etapy rozegrane zostaną w sobotę i niedzielę.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Portugalii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 1:
- Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) 2:42,8 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +0,4 s
- Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) +0,7 s
- Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia Rally2 evo) +0,8 s
- Bulacia M./Der Ohannesian (Boliwia/Argentyna, Škoda Fabia Rally2 evo) +0,9 s
- Araújo/Ramalho (Portugalia, Škoda Fabia Rally2 evo) +1,3 s
- Suninen/Markkula (Finlandia, Hyundai i20 Rally2) +1,4 s
- Cais/Těšínský (Czechy, Ford Fiesta Rally2) +2,3 s
- Linnamäe/Morgan (Estonia, VW Polo GTI Rally2) +2,4 s
- Solberg/Edmondson (Szwecja/Wielka Brytania, Hyundai i20 Rally2) +2,7 s