Sezon 2021

RAJD AKROPOLU

(data: 9-12.09; Lamia, Grecja; nawierzchnia: szuter)

  • Sześć wygranych odcinków specjalnych i jedenaście ukończonych w czołowej trójce. Świetne tempo na trasach Rajdu Akropolu zaprezentowali Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, wygrywając rywalizację w kategorii WRC 3. W czterech na pięć startów w tegorocznym sezonie zdobywali podium: poza Grecją wygrali w Chorwacji i Portugalii, zajmując drugą pozycję w Estonii. Załoga LOTOS Rally Team dopisuje także do swojego konta pięć punktów za zwycięstwo na Power Stage Tarzan!

  • Rajd Akropolu wrócił do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata po ośmiu latach przerwy. W tym czasie rozgrywany był jako runda mistrzostw Europy, którą dwukrotnie wygrywał Kajetanowicz. W tegorocznej edycji także wywalczył najwyższy stopień podium. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Polak od początku utrzymywał wysokie tempo, które potwierdzają świetne rezultaty na poszczególnych odcinkach, kiedy wygrywał z załogami fabrycznymi i plasował się tuż za samochodami klasy WRC.

  • W niedzielę wieczorem, po zakończeniu Rajdu Akropolu sędziowie opublikowali decyzję, w której zdyskwalifikowali z zawodów duet Rossel/Coria, zwycięzców kategorii WRC 3. Części zawieszenia w samochodzie Francuzów były niezgodne z homologacją, podobnie jak podczas Rajdu Sardynii. Oznacza to, że punkty za wygraną otrzymują Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak.

RAJD ESTONII

(data: 15-18.07; Tartu, Estonia; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w Rajdzie Estonii! Polacy rywalizujący w kategorii WRC 3 po raz trzeci w tym sezonie stanęli na podium Rajdowych Mistrzostw Świata. Załoga LOTOS Rally Team ponownie pokazała się z bardzo dobrej strony, dopisując do swojego konta solidną liczbę punktów, która pozwoliła na zbliżenie się do liderów punktacji.

  • Rajd Estonii nie bez powodu określany jest mianem festiwalu prędkości, której średnia wartość na większości odcinków specjalnych przekracza 100 kilometrów na godzinę, a na najszybszych próbach nawet 120. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak pojechali dobrym i równym tempem, dzięki któremu aż 15 odcinków specjalnych kończyli na podium. Ostatecznie uplasowali się na drugiej pozycji, dopisując do swojego konta 18 punktów i odczarowując ubiegłoroczną edycję, podczas której dachowali na ostatniej próbie.

  • Solidne punkty wywalczone w Estonii pozwoliły Polakom zbliżyć się na 16 oczek do liderów klasyfikacji sezonowej, jednocześnie znacznie odjeżdżając rywalom. Liderem pozostaje Rossel (98 punktów), Kajetanowicz ma 82 punkty, trzeci jest Ciamin (57), wszyscy punktowali w czterech rundach. W ostatecznym rozrachunku WRC 3 branych jest pod uwagę pięć najlepszych wyników z siedmiu startów.

RAJD SARDYNII

(data: 3-6.06; Olbia, Włochy; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli drugi czas na Power Stage Aglientu-Santa Teresa, dodatkowo punktowanym, finałowym odcinku specjalnym Rajdu Sardynii! Tym samym Polacy zdobywają kolejne cenne punkty do tabeli sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata 2021. Załoga LOTOS Rally Team ponownie pokazała się z bardzo dobrej strony na Sardynii i pomimo przerwania jazdy na piątkowym etapie ukończyli rywalizację na punktowanej, ósmej pozycji, osiągając imponujące rezultaty na poszczególnych próbach.

  • Od początku rajdu wszystko układało się po myśli Kajetanowicza i Szczepaniaka. Siedem pierwszych odcinków specjalnych kończyli na podium, dwa z nich wygrywając. Gdy walczyli o kolejny oesowy triumf na ostatniej, piątkowej próbie, niespełna dwa kilometry przed metą ich samochód niestety zsunął się z trasy. Choć był nieuszkodzony, pechowo znaleźli się daleko od kibiców i nie byli w stanie sami powrócić na trasę.

  • Do rywalizacji wrócili w sobotę. Na siedmiu rozegranych odcinkach sześciokrotnie plasowali się w pierwszej trójce, jednen z nich wygrywając i kończąc na doskonałym, siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej. Duet LOTOS Rally Team był tym samym najszybszy w kategorii WRC 3 tego dnia, co tylko potwierdziło jego świetną dyspozycję i formę, która towarzyszy Polakom od początku sezonu.

  • Finałowy etap rozegrany został w niedzielę. Już na pierwszej próbie Kajetanowicz i Szczepaniak awansowali w klasyfikacji na dziewiątą pozycję. Koncertowo pokonali kolejny, osiemnasty odcinek specjalny Aglientu-Santa Teresa 1 (7,79 km): wygrali w kategorii WRC 3, ze wszystkimi załogami fabrycznymi WRC 2, osiągając fenomenalny, szósty czas w klasyfikacji generalnej. Przed nimi znaleźli się tylko zawodnicy samochodów klasy WRC: Neuville, Evans, Ogier, Rovanperä i Tänak! Ostatnią próbę, dodatkowo punktowany Power Stage, ukończyli na drugim miejscu w WRC 3 (dziewiątym w klasyfikacji generalnej), zdobywając kolejne, cenne punkty.

RAJD PORTUGALII

(data: 20-23.05; Matosinhos, Portugalia; nawierzchnia: szuter)

  • Drugi start w tym sezonie, drugi debiut i druga wygrana dla Kajetana Kajetanowicza. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka reprezentant LOTOS Rally Team w świetnym stylu triumfował w Rajdzie Portugalii, jednej z najtrudniejszych i najdłuższych rund Rajdowych Mistrzostw Świata.

  • Polacy ukończyli większość odcinków specjalnych na podium, aż siedem z nich wygrywając! To ich czwarta wspólna wygrana w WRC, a wywalczone punkty pozwoliły na awans na pozycję wiceliderów w klasyfikacji generalnej.

RAJD CHORWACJI

(data: 22-25.04; Zagrzeb, Chorwacja; nawierzchnia: asfalt)

  • Wymarzony wynik w Rajdzie Chorwacji dla polskiej załogi. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrywają swoją kategorię w trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, nie dając rywalom żadnych szans! Fenomenalnie rozpoczęli swój udział w tegorocznym cyklu, w którym celem jest walka o najwyższy stopień podium. Jest to trzecia wygrana i ósme podium w historii wspólnych startów w WRC duetu Kajetanowicz/Szczepaniak. Załoga LOTOS Rally Team uplasowała się również na jedenastej pozycji w klasyfikacji generalnej, przed nimi znalazły się już tylko załogi fabryczne.

  • Intensywne przygotowania do tego sezonu trwały kilka miesięcy. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wybrali Rajd Chorwacji jako swój pierwszy start w roku. To zupełnie nowe zawody w kalendarzu, których trasy znało wcześniej niewiele załóg. Liczyła się zatem nie tylko prędkość, ale umiejętności szybkiej adaptacji i nauki z kilometra na kilometr. To udawało się naszej załodze bezbłędnie: wygrali cztery odcinki specjalne, siedemnaście kończąc na podium. Ich tempo pozwalało pokonywać załogi fabryczne (WRC 2) na poszczególnych próbach, w ostatecznym rozrachunku ulegając jedynie fabrycznym załogom Citroena i Forda.

  • Chorwacja jest trzecią wygraną rundą WRC w dotychczasowej karierze Kajetanowicza, po dwóch triumfach w Turcji. To także ósme podium, dołączając wysokie rezultaty na Korsyce, Sardynii, w Niemczech i Hiszpanii.

Sezon 2020

RAJD MONZA

(data: 3-6.12; Monza, Włochy; nawierzchnia: asfalt)

  • Dobiegł końca nieprzewidywalny i wyjątkowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka ułożył się on bardzo pomyślnie: reprezentanci LOTOS Rally Team potwierdzili swoją dobrą dyspozycję, stając po raz drugi z rzędu na podium! Polacy mimo niepowodzenia w Estonii wywalczyli trzecie miejsce, zapisując na swoje konto dodatkowo wygraną w Turcji i drugie miejsce na Sardynii!

  • Tegoroczny sezon obfitował w liczne zmiany kalendarza, które wymagały od zawodników umiejętności szybkiego dostosowywania się. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak stanęli przed koniecznością zmiany harmonogramu swoich startów, jednak i z tym wyzwaniem poradzili sobie bardzo dobrze. Starty rozpoczęli od marcowego Rajdu Meksyku, w którym zajęli czwarte miejsce. Chcąc pokazać się z jak najlepszej strony, po wznowieniu sezonu walczyli o wygraną w Rajdzie Estonii. Niestety, przez wypadek na ostatnim odcinku specjalnym nie zdobyli tam żadnych punktów. Nieco ponad tydzień później byli już w Turcji, gdzie pokazali prawdziwą klasę, wygrywając zmagania w kategorii WRC 3 i zdobywając doskonałe, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej.

  • Końcówkę sezonu stanowiły dwa włoskie rajdy. Najpierw załogi ścigały się na szutrowych odcinkach specjalnych Rajdu Sardynii: tam Polacy także zaprezentowali fenomenalną formę, zajmując drugą pozycję. Rok zakończył debiutujący w kalendarzu Rajd Monza, na którym panowały niezwykle zmienne i momentami ekstremalne warunki. Woda, błoto, śnieg i lód naprzemiennie powodowały loterię i diametralne zmiany przyczepności na każdym z odcinków specjalnych. Tu również duet LOTOS Rally Team pojechał dobrze i równo, unikając błędów, które mogłyby przedwcześnie zakończyć jego udział w zawodach. Ostatecznie zajęli piąte miejsce w swojej kategorii.

  • Przez cały sezon Polacy pokazywali dobre tempo, stając na podiach poszczególnych odcinków specjalnych, wiele z nich wygrywając. Mimo debiutowania w nowym samochodzie, wielokrotnie pokonywali załogi fabryczne kategorii WRC 2, uzyskując także doskonałe rezultaty w klasyfikacji generalnej. Drugie z rzędu podium to duży sukces, na który złożyła się wytężona praca całego zespołu LOTOS Rally Team. Warte podkreślenia jest także drugie miejsce Macieja Szczepaniaka w osobnej klasyfikacji pilotów – pokonał on pilota Marco Wilkinsona Bulacii, Marcelo Der Ohannesiana, który nie punktował w jednej z rund.

RAJD SARDYNII

(data: 8-11.10; Alghero, Sardynia; nawierzchnia: szuter)

  • Kolejny świetny występ Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Załoga LOTOS Rally Team wywalczyła doskonałe, drugie miejsce w Rajdzie Sardynii i jest to ich drugie z rzędu podium w tym sezonie. Polacy ponownie pokonali w równej walce wszystkich konkurentów jadących w fabrycznych samochodach kategorii WRC 2, zajmując jednocześnie świetne, dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej!

  • Rajd Sardynii stanowił szóstą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Zawody rozgrywane były o kilka miesięcy później, niż zazwyczaj, co znacznie zmieniło warunki na trasie. Najlepsze załogi świata rywalizowały na szesnastu odcinkach specjalnych o łącznej długości blisko 240 kilometrów.

  • Od samego początku Kajetanowicz narzucił bardzo dobre tempo. Już podczas drugiego etapu awansował na pozycję wicelidera i z zamiarem walki przystąpił do niedzielnych odcinków specjalnych. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin od początku pokazał pazur, konsekwentnie zbliżając się do lidera. Wygrał z nim obie próby pierwszej pętli, redukując stratę do pięciu sekund. Polak podjął rękawicę na finałowej pętli, niestety przebicie opony poskutkowało stratą nie do odrobienia.

RAJD TURCJI

(data: 18-20.09; Marmaris, Turcja; nawierzchnia: szuter)

  • Fantastyczny triumf duetu LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrywają rywalizację w Rajdzie Turcji! Polacy pokazali niesamowite tempo na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygrali ze wszystkimi konkurentami w samochodach klasy Rally2, wśród których były także wszystkie załogi fabrycznej kategorii WRC 2. Dodatkowo osiągnęli najlepszy w dotychczasowej karierze wynik, zajmując sensacyjne, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej! Przed nimi uplasowali się tylko kierowcy jadący nieporównywalnie szybszymi samochodami klasy WRC.

  • Rajd Turcji nie bez powodu określany jest mianem najtrudniejszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Niezwykle wymagające i długie odcinki specjalne rozgrywane były przy wysokich temperaturach. Załogi walczyły nie tylko o czas, ale i o przetrwanie w kłębach kurzu, unoszącego się po przejeździe kamienistej trasy. Praktycznie na każdym zakręcie czyhały niespodzianki, koleiny i wielkie głazy, które skutecznie potrafiły przeszkodzić w dotarciu do mety, uszkadzając opony czy zawieszenia. To warunki, w których przede wszystkim liczy się doświadczenie i perfekcyjna strategia. Wytężona praca zespołu LOTOS Rally Team zaprocentowała. Kajetanowicz i Szczepaniak triumfowali aż na sześciu odcinkach specjalnych, kończąc na podium 11 z 12 prób. Seryjnie wygrywali również z załogami fabrycznymi, nie dając im żadnych szans.

RAJD ESTONII

(data: 4-6.09; Tartu, Estonia; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zaprezentowali fenomenalną formę w Rajdzie Estonii, praktycznie do końca walcząc o drugie miejsce i ciesząc kibiców swoją jazdą. Załoga LOTOS Rally Team w pięknym stylu pokonywała szutrowe odcinki specjalne, aż 10 z nich kończąc na podium. Na finałowej pętli wygrała jedną próbę, awansując z trzeciej na drugą pozycję w kategorii WRC 3. Niestety na ostatnim odcinku specjalnym Škoda Fabia R5 evo Polaków znalazła się poza drogą, co oznaczało koniec rywalizacji. Duet LOTOS Rally Team wróci z Estonii na tarczy, jednak w pełni zmotywowany i gotowy na kolejne wyzwanie, jakim będzie Rajd Turcji, rozgrywany już za niespełna dwa tygodnie.

  • Rajd Estonii wznowił rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2020, debiutując w kalendarzu. Załogi rywalizowały na siedemnastu odcinkach specjalnych, które rozgrywane były od piątku. Po blisko sześciomiesięcznej przerwie do startów powrócili Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, prezentując się z bardzo dobrej strony. Od początku uzyskiwali wysokie czasy, które pozwoliły im zakończyć sobotni etap na trzeciej pozycji, 11 sekund za wiceliderami.

  • Niedzielne zmagania rozpoczął odcinek OS 12 Arula 1 (6,97 km), który wystartował o godzinie 6:35 czasu polskiego. Załoga LOTOS Rally Team pojechała go świetnie, ustępując jedynie o 0,8 sekundy liderom, Oliverowi Solbergowi i Aaronowi Johnstonowi. Kolejne dwie próby to odpowiednio: czwarte i trzecie miejsce w kategorii WRC 3. Drugą pętlę rozpoczęli od wygranej, kolejną próbę finiszując na trzecim miejscu. Niestety, finałowy Power Stage został zakończony przedwcześnie.

  • Co warte podkreślenia, Polacy na wielu odcinkach byli szybsi od wszystkich załóg fabrycznych, rywalizujących w WRC 2. Notowali także świetne czasy w klasyfikacji generalnej, na czele z ósmym wynikiem (tuż za samochodami klasy WRC) na piętnastym odcinku specjalnym.

RAJD MEKSYKU

(data: 12-15.03; León, Meksyk; nawierzchnia: szuter)

  • Załoga LOTOS Rally Team rozpoczęła swój sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak rywalizowali w ostatnich dniach na szutrowych trasach Rajdu Meksyku, który stanowił trzecią rundę kalendarza WRC i pierwszą w ich programie startów. Polacy pomimo kłopotów technicznych nie poddali się i po walce zajęli czwarte miejsce. Wrócą z Ameryki Północnej z solidną liczbą punktów.
  • Dla Kajetanowicza był to debiut w Rajdzie Meksyku. Ustronianin po raz pierwszy korzystał także z nowego samochodu, czyli Skody Fabii R5 evo. Choć od początku zawodów musiał zmagać się z problemami z elektroniką, nie przeszkodziło mu to w zbieraniu doświadczenia, a na poszczególnych odcinkach także pokazywaniu dobrego tempa. Dziewięć odcinków specjalnych ukończył na podium, dwa z nich wygrywając.
  • Rajd Meksyku, który miał zakończyć się w niedzielę, został skrócony w związku z globalnym problemem dotyczącym szerzenia się koronawirusa. Po jednogłośnej decyzji organizatorów oraz producentów rywalizacja zakończyła się po sobotnim etapie.

 

RAJD BARBÓRKA
  • Data: 6-7.12;
  • Lokalizacja: Warszawa, Polska;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • Siódme z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Barbórka dla Kajetana Kajetanowicza, drugie z Maciejem Szczepaniakiem. Kierowca LOTOS Rally Team jako samodzielny rekordzista zawodów do swojej kolekcji dokłada puchar za kolejny triumf. To piękne zwieńczenie sezonu, w którym polska załoga wywalczyła drugie miejsce w swoim pierwszym pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2. Jeszcze dzisiaj czeka na zawodników przejazd ulicą Karową.
  • Do siódmego z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Barbórka Kajetan Kajetanowicz dołączył ósmy triumf w Kryterium Asów na ulicy Karowej. Razem z Maciejem Szczepaniakiem wśród tłumu fanów świętował zwycięstwo, ciesząc się z podsumowania świetnego sezonu, w którym zajął drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC2.
RAJD HISZPANII
- 13. RUNDA
  • Data: 24-27.10;
  • Lokalizacja: Salou, Hiszpania;
  • Nawierzchnia: szuter / asfalt;
  • Pięć podiów i jedna wygrana na siedem rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019. Ponad 1840 kilometrów walki na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 ukończyli na podium. 28 dni rywalizacji w rajdówce, blisko 40 z dniami testowymi. Łącznie prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund. Dobiegł końca fenomenalny, pierwszy pełny sezon wspólnych startów Kajetana Kajetanowicza z Maciejem Szczepaniakiem w kategorii WRC 2. Reprezentanci LOTOS Rally Team podsumowali go świetnym trzecim miejscem w Rajdzie Katalonii!
  • Dla Ustronianina był to pierwszy pełny sezon w WRC2. W jego trakcie reprezentanci LOTOS Rally Team najczęściej spośród wszystkich konkurentów stawali na podiach poszczególnych rund, aż pięciokrotnie! Solidna i równa forma, a także umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków dały świetny wynik na koniec: drugie miejsce!
RAJD WALII
- 12. RUNDA
  • Data: 3-6.10;
  • Lokalizacja: Llandudno, Walia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Załoga LOTOS Rally Team ukończyła dwunastą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, Rajd Walii. Był to debiut w brytyjskich zawodach dla Kajetana Kajetanowicza, który z respektem podszedł do startu na niezwykle wymagających i błotnistych odcinkach specjalnych.
  • Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Ustronianin mimo niedostatecznego szczęścia na poprzednich etapach dotarł do mety zawodów i według nieoficjalnych wyników utrzymał miejsce w pierwszej trójce sezonowej klasyfikacji WRC 2!
RAJD TURCJI
- 11. RUNDA
  • Data: 12-15.09;
  • Lokalizacja: Marmaris, Turcja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Piąty start w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata i czwarte podium, trzecie z rzędu! Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli najlepszy wynik w dotychczasowych wspólnych startach w WRC, wygrywając Rajd Turcji.
  • Załoga LOTOS Rally Team nie dała szans rywalom, kończąc 14 z 17 odcinków na podium i wygrywając aż 7 z nich. Polacy prowadzili od początku do końca zawodów. Choć był to dopiero ich drugi start w tych zawodach, podobnie jak w Skodzie Fabii R5, zgarnęli komplet punktów i zostali liderami w tegorocznej klasyfikacji.
RAJD NIEMIEC
- 10. RUNDA
  • Data: 22-25.08;
  • Lokalizacja: Bostalsee, Niemcy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • Blisko 345 kilometrów walki, dziewiętnaście odcinków specjalnych, międzynarodowa konkurencja z miejscowymi specjalistami i rajd określany mianem „trzech w jednym”. Tegoroczna edycja Rajdu Niemiec przyniosła wiele zwrotów akcji i dramatów, których na szczęście unikali Polacy.
  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak finiszowali na doskonałym trzecim miejscu w kategorii WRC2, ulegając jedynie dwukrotnemu mistrzowi Niemiec, Fabianowi Kreimowi, pilotowanemu przez Tobiasa Brauna i kolejnym reprezentantom tego kraju, Marijanowi Griebelowi z Piminem Winklhoferem. Najważniejsze jednak, że załoga LOTOS Rally Team wyjeżdża z Niemiec z dużą liczbą punktów do klasyfikacji sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata!
RAJD SARDYNII
- 8. RUNDA
  • Data: 13-16.06;
  • Lokalizacja: Alghero, Sardynia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak osiągnęli najlepszy wynik w swoich dotychczasowych wspólnych startach w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Załoga LOTOS Rally Team po czterech wymagających dniach rywalizacji i dziewiętnastu odcinkach specjalnych finiszuje na drugiej pozycji w kategorii WRC 2!
  • To był bardzo wymagający rajd, w którym Kajetanowicz i Szczepaniak pokonali dziewiętnaście szutrowych odcinków specjalnych samochodem Skoda Fabia R5, liczących ponad 310 kilometrów. Finalnie zdobyli drugie miejsce w Rajdzie Sardynii w kategorii WRC 2. Dla Ustronianina był to już drugi start na włoskiej wyspie i ósmy w karierze występ w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
RAJD ARGENTYNY
- 5. RUNDA
  • Data: 25-28.04;
  • Lokalizacja: Villa Carlos Paz, Argentyna;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Mimo bardzo trudnych warunków na trasie Kajetan Kajetanowicz fenomenalnie rozpoczął swój debiut w Ameryce Południowej. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zawodnik LOTOS Rally Team wygrał pierwszy odcinek piątkowego etapu i sensacyjnie liderował w kategorii WRC 2. Niestety Polacy po awarii samochodu musieli wycofać się z dalszej rywalizacji.
  • Na prostym fragmencie trasy w samochodzie awarii uległo tylne zawieszenie, po którym doszło do uszkodzeń samochodu skutecznie uniemożliwiających dalszą walkę. Rajdówka musiała wrócić na serwis, gdzie zespół po jej sprawdzeniu podjął decyzję o wycofaniu się z rajdu.
RAJD KORSYKI
- 4. RUNDA (PIERWSZA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 28-31.03;
  • Lokalizacja: Bastia, Korsyka;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 3 miejsce w klasyfikacji WRC2, 13 w klasyfikacji generalnej;
  • Załoga LOTOS Rally Team staje na podium czwartej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, określanej mianem rajdu dziesięciu tysięcy zakrętów. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli swój sezon, nie tylko zbierając cenne doświadczenia w nowej rajdówce, ale zapisując także na swoje konto solidne punkty za trzecie miejsce w kategorii WRC 2!
  • To pierwsze podium Rajdowych Mistrzostw Świata w karierze Kajetanowicza, a był to dopiero jego szósty start w tym cyklu i pierwszy w nowym samochodzie. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin skrupulatnie realizował swój założony cel, jakim było poznawanie rajdówki, które skutkowało zwiększaniem prędkości na odcinkach. Po ponad 345 kilometrach zaciętej rywalizacji duet LOTOS Rally Team wywozi z Korsyki aż 15 punktów do tegorocznej klasyfikacji i trofea za trzecie miejsce w kategorii WRC 2.

 

RAJD HISZPANII
- 12. RUNDA (CZWARTA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 25-28.10;
  • Lokalizacja: Salou, Hiszpania;
  • Nawierzchnia: asfalt i szuter;
  • 4 miejsce w klasyfikacji WRC2, 15 w klasyfikacji generalnej;
  • Najwyższej sklasyfikowana załoga prywatna w WRC2
  • Szósty czas w klasyfikacji generalnej na OS14
  • Awans na 10 miejsce w klasyfikacji sezonowej.
RAJD TURCJI
- 10. RUNDA (TRZECIA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 13-16.09;
  • Lokalizacja: Marmaris, Turcja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 4 miejsce w klasyfikacji WRC2, 11 w klasyfikacji generalnej;
  • Największa liczba wygranych odcinków specjalnych w WRC2 (9 z 17);
  • Pozycja liderów po pierwszym dniu;
  • Awans na 12 miejsce w klasyfikacji sezonowej.
RAJD NIEMIEC
- 9. RUNDA (DRUGA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 16-19.08;
  • Lokalizacja: Bostalsee, Niemcy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 5 miejsce w klasyfikacji WRC-2, 13 w klasyfikacji generalnej;
  • Wysokie tempo Kajetanowicza i Szczepaniaka w debiucie w niemieckich zawodach. Przez cztery odcinki specjalne byli wiceliderami kategorii.
RAJD SARDYNII
- 7. RUNDA (PIERWSZA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 7-10.06;
  • Lokalizacja: Alghero, Sardynia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 7 miejsce w klasyfikacji WRC-2, 2 w finałowym etapie;
  • Debiut z nowym pilotem, Maciejem Szczepaniakiem.

RAJD LIPAWY
- 8. RUNDA
  • Data: 6-8.10;
  • Lokalizacja: Lipawa, Łotwa;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 3 miejsce w klasyfikacji etapu pierwszego;
  • Finałowa runda Rajdowych Mistrzostw Europy – Kajetan i Jarek po raz trzeci sięgają po tytuły.
RAJD RZYMU
- 7. RUNDA
  • Data: 14-17.09;
  • Lokalizacja: Fiuggi, Włochy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek po fenomenalnej walce zajęli drugie miejsce, tylko 0,3 s. za zwycięzcami;
  • Powiększyli do 24 punktów swoją przewagę w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD BARUM
- 6. RUNDA
  • Data: 25-27.08;
  • Lokalizacja: Zlín, Czechy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 5 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek byli najszybsi spośród polskich załóg;
  • Powiększyli do 23 punktów swoją przewagę w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD RZESZOWSKI
- 5. RUNDA
  • Data: 03-05.08;
  • Lokalizacja: Rzeszów, Polska;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek byli najszybsi spośród polskich załóg;
  • Dzięki zdobyczy punktowej wyszli na czoło klasyfikacji FIA ERC.
RAJD CYPRU
- 4. RUNDA
  • Data: 16-18.06;
  • Lokalizacja: Nikozja, Cypr;
  • Nawierzchnia: szuter, asfalt;
  • 15 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Wygrana w drugim etapie zawodów;
  • Zmniejszenie różnicy punktowej do liderów cyklu FIA ERC.
RAJD AKROPOLU
- 3. RUNDA
  • Data: 02-04.06;
  • Lokalizacja: Lamia, Grecja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 1 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajetan i Jarek wygrali aż 7 z 12 odcinków specjalnych;
  • Jest to ich druga w karierze wygrana w tym legendarnym rajdzie;
  • Po zawodach awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy.
RAJD WYSP KANARYJSKICH
- 2. RUNDA
  • Data: 04-06.05;
  • Lokalizacja: Gran Canaria, Wyspy Kanaryjskie;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • 6 z 12 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 2 wygrali;
  • Dzięki osiągniętemu rezultatowi załoga LOTOS Rally Team awansowała na trzecią pozycję w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD AZORÓW
- 1. RUNDA
  • Data: 30.03-01.04;
  • Lokalizacja: Wyspa Świętego Michała, Portugalia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 27 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Po błędzie popełnionym w piątkowym etapie Kajto i Jarek wrócili do rywalizacji, wywalczając 6 punktów za drugie miejsce w etapie 2;
  • 3. raz z rzędu Kajto z Jarkiem triumfowali w Ponta Delgada City Show
  • 7 z 16 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 4 wygrali.

Rajd Lipawy – 9. runda

  • Data: 16-18.09;
  • Lokalizacja: Lipawa, Łotwa;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 3. miejsce w 1. etapie rajdu;
  • 4. miejsce w klasyfikacji generalnej;
  • 21 zdobytych punktów;
    Drugi z rzędu tytuł Rajdowych Mistrzów Europy dla Kajetana i Jarka.

Rajd Barum – 8. runda

  • Data: 26-28.08;
  • Lokalizacja: Zlin, Czechy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2. miejsce w drugim etapie Rajdu;
  • 6 zdobytych punków;
  • LOTOS Rally Team przypieczętował tytuł Rajdowych Mistrzów Europy w klasyfikacji zespołowej.

Rajd Rzeszowski – 7. runda

  • Data: 4-6.08
  • Lokalizacja: Rzeszów, Polska
  • Nawierzchnia: Asfalt
  • Zwycięstwo Kajetana i Jarka w Rajdzie Rzeszowskim
  • Polacy zdobyli 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów;
  • 13 na 13 oesów Rajdu Rzeszowskiego załoga ukończyła na podium, w tym aż 8 wygrała;
  • Kajetanowicz i Baran zwyciężyli w klasyfikacji obu etapów polskiej rundy europejskiego czempionatu.

Rajd Estonii – 6. runda

  • Data: 15-17.07;
  • Lokalizacja: Tartu, Estonia
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej
  • 13 z 16 odcinków ukończonych w pierwszej trójce
  • Drugie miejsce w klasyfikacji drugiego etapu
  • 13 z rzędu runda FIA ERC, w której Kajetanowicz zdobywa punkty
  • 121 punktów wywalczył w dotychczasowych startach w 2016 roku Kajto i prowadzi w tabeli ERC

Rajd Azorów – 4. runda

  • Data: 3-5.06;
  • Lokalizacja: Wyspa Świętego Michała, Portugalia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek wywalczyli 21 punktów i umocnili się na prowadzeniu w klasyfikacji FIA ERC;
  • 2. raz z rzędu Kajto z Jarkiem triumfowali w Ponta Delgada City Show
  • 10 z 16 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 4 wygrali.

Rajd Akropolu – 3. runda

  • Data: 6-8.05;
  • Lokalizacja: Lamia, Grecja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Zwycięstwo w klasyfikacji II dnia zawodów;
  • Kajto i Jarek umacniają się na prowadzeniu w klasyfikacji FIA ERC;
  • 11 z 12 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej dwójce, w tym aż 8 wygrali.

Rajd Irlandii – 2. runda

  • Data: 7-9.04
  • Lokalizacja: Belfast, Irlandia
  • Nawierzchnia: asfalt
  • Zwycięstwo załogi LOTOS Rally Team w klasyfikacji drugiego dnia Rajdu Irlandii;
  • Kajto i Jarek obejmują prowadzenie w klasyfikacji cyklu FIA ERC;
  • Drugie z rzędu podium Kajetanowicza i Barana w Rajdzie Irlandii;
  • 9 z 14 odcinków specjalnych Rajdu Irlandii Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, a trzy wygrali;

Rajd Wysp Kanaryjskich – 1. runda

  • Data: 10-12.03
  • Lokalizacja: Gran Canaria
  • Nawierzchnia: asfalt
  • 2. miejsce w klasyfikacji generalnej
  • 6 z 12 wygranych odcinków specjalnych

Rajd Polski – Rajdowe Mistrzostwa Świata

  • Data: 30.06-3.07;
  • Lokalizacja: Mikołajki, Polska
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata
  • 4. miejsce w klasyfikacji WRC-2
  • Pierwsze punkty Kajetanowicza w Mistrzostwach Świata

TOP