Sezon 2022

RAJD JAPONII

(data: 10-13.11; Toyota, Japonia; nawierzchnia: asfalt)

  • Startując w finałowej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak mieli już zagwarantowane podium na koniec sezonu kategorii WRC 2. Polacy zajmowali trzecie miejsce i podjęli rękawice w walce o tytuł mistrzowski, który cały czas był w zasięgu. Duet ORLEN Rally Team solidnie przygotował się do zawodów, które po 12 latach przerwy wróciły do kalendarza. Niestety, walcząc o zwycięstwo, wypadł z trasy na piątkowym etapie, uszkadzając swój samochód.

  • Pierwszy przejazd próby Isegami’s Tunnel przyniósł sporo dramatów. Ponad dwie minuty stracił ośmiokrotny mistrz świata Sebastien Ogier, spłonął także samochód Daniego Sordo. Niestety, wśród pechowców znalazł się także Kajetan Kajetanowicz. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin uszkodził swój samochód na szesnastym kilometrze. Zniszczenia okazały się na tyle poważne, że Polacy nie byli w stanie kontynuować zawodów.

  • Reprezentanci ORLEN Rally Team rozpoczęli swój sezon Rajdowych Mistrzostw Świata od startu w Chorwacji, gdzie zajęli drugie miejsce. Sukces ten powtórzyli również w Portugalii, a w legendarnym Rajdzie Safari odnieśli spektakularne zwycięstwo. Po piątym miejscu w Estonii Kajto dorzucił do swojego dorobku drugie miejsce w Rajdzie Nowej Zelandii. Szóste miejsce w Katalonii dało mu ważne punkty przed ostatnim rajdem sezonu i zagwarantowało miejsce na trzecim podium w klasyfikacji rocznej Rajdowych Mistrzostw Świata WRC 2. Kajetan i Maciej są jedynymi w stawce zawodnikami, którzy stają na podium już po raz czwarty z rzędu!

RAJD KATALONII

(data: 20-23.10; Salou, Hiszpania; nawierzchnia: asfalt)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli Rajd Katalonii na szóstym miejscu w WRC 2, zdobywając kolejne cenne punkty do klasyfikacji sezonu. Polacy niezmiennie są wiceliderami swojej kategorii i zredukowali różnicę do liderów, która wynosi teraz 5 punktów. Choć najważniejsze starcie o tytuł dopiero przed nimi, według nieoficjalnych wyników reprezentanci ORLEN Rally Team już teraz mogą cieszyć się z czwartego z rzędu podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata!

  • Kajetanowicz i Szczepaniak prezentują w tym sezonie naprawdę dobrą postawę. Ukończyli wszystkie dotychczasowe starty, zaczynając od drugiego miejsca w Chorwacji, po którym stanęli także na drugim stopniu podium w Portugalii. Następnie wygrali, debiutując w ekstremalnie trudnym Rajdzie Safari. W Estonii zajęli piątą pozycję, później jednak przywieźli sporo punktów za drugie miejsce w odległej Nowej Zelandii. Finał sezonu już w dniach 10-13 listopada podczas Rajdu Japonii, który wraca po 12 latach do kalendarza WRC. Już teraz Polacy mogą cieszyć się jednak z czwartego z rzędu sezonu ukończonego na podium Rajdowych Mistrzostw Świata.

RAJD NOWEJ ZELANDII

(data: 29.09-02.10; Auckland, Nowa Zelandia; nawierzchnia: szuter)

  • Wielki sukces Kajetana Kajetanowicza, debiutującego na trasach Rajdu Nowej Zelandii! Reprezentant ORLEN Rally Team wraz z Maciejem Szczepaniakiem zajął drugie miejsce w jedenastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, pokonując w bezpośredniej walce wielu utytułowanych, lokalnych zawodników. Co najważniejsze, Polacy dopisali do swojego konta sporo punktów, dzięki którym na dwa rajdy przed końcem sezonu są wiceliderami kategorii WRC 2, będąc jednocześnie na bardzo dobrej pozycji do walki o końcowy triumf!

  • Rajd Nowej Zelandii stanowił kolejny debiut dla Kajetana Kajetanowicza, po czerwcowym Rajdzie Safari, który wygrał w swojej kategorii. Polak wiedział, że przyjazd do oddalonego o ponad 17 600 kilometrów Auckland będzie wymagał cierpliwości, solidnej postawy i podejmowania najlepszych decyzji. Wytrwale przepracowany okres przygotowań przyniósł wymierny skutek, dzięki czemu ustronianin razem z Maciejem Szczepaniakiem pokazali bardzo dobre tempo, rywalizując na szutrowych trasach. Szybszy od Polaków był jedynie bardzo doświadczony, aktualny mistrz Nowej Zelandii i reprezentujący przez pięć sezonów fabryczny zespół Hyundaia w mistrzostwach świata Hayden Paddon, pilotowany przez Johna Kennarda. Podium uzupełnili Shane van Gisbergen z Glenem Westonem — kierowca to legenda wyścigów na antypodach, dwukrotny i aktualny mistrz kultowej serii Supercars, lider tegorocznych mistrzostw.

RAJD ESTONII

(data: 14-17.07; Tartu, Estonia; nawierzchnia: szuter)

  • Zakończył się Rajd Estonii, siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak walczyli w deszczowej aurze, która zmieniała trasy w błotnistą przeprawę. Dotychczas Polacy we wszystkich tegorocznych startach stawali na podium i w Estonii postawili na skuteczną jazdę, która pozwoliła im ograniczyć błędy i ryzyko do minimum. Dzięki strategii dopisali do swojego konta solidne punkty za 5 miejsce w kategorii WRC 2!

  • Trwa kampania Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Polacy rozpoczęli sezon od drugiego miejsca w Chorwacji, które powtórzyli również w kolejnej rundzie w Portugalii. Następnie duet ORLEN Rally Team zadebiutował w legendarnym i wyjątkowym Rajdzie Safari, osiągając wielki sukces i wygrywając go w swojej kategorii.

  • Po powrocie z Afryki nasi reprezentanci wzięli udział w Rajdzie Estonii, określanym mianem świątyni prędkości. Zawody te po raz trzeci rozgrywane były w ramach cyklu WRC i słyną z bardzo szybkich odcinków specjalnych. Tegoroczną edycję dodatkowo urozmaicił deszcz, który pojawiał się na każdym etapie, jeszcze bardziej utrudniając rywalizację. Kajetanowicz i Szczepaniak podeszli do tego wyzwania strategicznie, unikając niepotrzebnych błędów, które w perspektywie sezonu mogłyby zdecydowanie zaszkodzić. Dzięki pewnej i równej jeździe wywożą z Estonii punkty za piąte miejsce w kategorii WRC 2 i pozostają w ścisłej walce o tytuł mistrzowski.

RAJD SAFARI

(data: 22-26.06; Naivasha, Kenia; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w pięknym stylu wygrywają Rajd Safari w kategorii WRC 2, osiągając także wysokie, dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów! Przed Polakami uplasowały się tylko załogi jadące dużo mocniejszymi samochodami klasy Rally1. Triumf w legendarnej i wymagającej rundzie, a także wygrana na dodatkowo punktowanym Power Stage, pozwoliły załodze LOTOS Rally Team objąć prowadzenie w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2!

  • Dwanaście wygranych odcinków specjalnych, ponad 19 minut przewagi na mecie. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak nie dali szans konkurentom w swoim debiutanckim starcie w Rajdzie Safari. Polacy stanęli na siódmym z rzędu podium w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata i dzięki zdobyciu maksymalnej liczby punktów obejmują prowadzenie w klasyfikacji sezonowej WRC 2.

  • Kajetanowicz spełnił swoje marzenie o starcie w najtrudniejszym rajdzie świata. Rok temu w Rajdzie Safari wystartował 91-letni wtedy Sobiesław Zasada, niestety nie udało mu się ukończyć tej niezwykle wymagającej przeprawy. Po tym wyjątkowym wyczynie ustronian obiecał mistrzowi, że spróbuje pojechać i ukończyć te zawody dla niego. Zrobił to w fenomenalnym stylu, razem z Maciejem Szczepaniakiem wygrywając swoją kategorię z kilkunastominutową przewagą nad kolejną załogą.

RAJD PORTUGALII

(data: 18-22.05; Matosinhos, Portugalia; nawierzchnia: szuter)

  • Szóste z rzędu podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka! Reprezentanci LOTOS Rally Team w doskonałym stylu pokazali się na portugalskich odcinkach specjalnych, finiszując na drugiej pozycji w kategorii WRC 2. Sukces podkreśla fakt, że na starcie stanęła rekordowa stawka konkurentów, która liczyła aż 43 załogi! Dodatkowo Polacy zdobyli również punkty na Power Stage, za drugie miejsce na finałowym odcinku specjalnym rajdu!

  • Dokładnie 21 odcinków specjalnych liczył Rajd Portugalii 2022, na którym organizatorzy Rajdowych Mistrzostw Świata świętowali okrągłą pięćdziesiątkę cyklu. Niezwykle popularne wśród kibiców zawody są legendarnym już punktem w kalendarzu, a tegoroczna edycja była pięćdziesiątą piątą w historii.

  • Kajetanowicz i Szczepaniak przystąpili do zmagań po świetnym, drugim miejscu w Rajdzie Chorwacji. Polacy triumfowali w Portugalii rok temu, w debiutanckim starcie ustronianina. W tym roku miało być jednak sporo trudniej: na starcie pojawiła się rekordowa liczba zawodników, a sporo z nich stanowili kierowcy fabryczni, którzy mieli za sobą nawet po 10 startów w tych zawodach. Załoga LOTOS Rally Team zrobiła jednak wszystko, by pokazać się z jak najlepszej strony i udało się jej to znakomicie. Kajto i Maciek aż 13 odcinków specjalnych kończyli na podium. W klasyfikacji generalnej WRC 2 zakończyli zmagania na drugiej pozycji, dopisując także dwa punkty za drugie miejsce na Power Stage Fafe.

RAJD CHORWACJI

(data: 21-24.04; Zagrzeb, Chorwacja; nawierzchnia: asfalt)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w Rajdzie Chorwacji 2022 (WRC 2), osiągając także świetną, ósmą pozycję w klasyfikacji generalnej, finiszując za sześcioma samochodami najwyższej i dużo mocniejszej klasy Rally1! Reprezentanci ORLEN Rally Team pokazali niezwykle skuteczną i szybką jazdę. W fenomenalnym stylu zaatakowali na finałowym etapie trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata i awansowali na drugie miejsce w swojej kategorii! Polacy zachwycili również tłumy kibiców świetnym szóstym czasem w klasyfikacji generalnej na przedostatniej próbie, która przebiegała w niezwykle trudnych, deszczowych warunkach. Swój pierwszy start w tym sezonie kończą z dużym dorobkiem punktowym!

  • Drugie miejsce dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Rajdzie Chorwacji, i to przy rekordowo silnej stawce WRC 2. Polacy pokazali wolę walki oraz światowe tempo zarówno w deszczowych, jak i suchych warunkach. Dla załogi ORLEN Rally Team to dopiero pierwszy start w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale wygrane odcinki specjalne i dużo zebranych punktów w inauguracyjnej rundzie pozwalają patrzeć z dużym optymizmem na resztę sezonu. O drugie miejsce w Rajdzie Chorwacji Kajetanowicz i Szczepaniak walczyli przy dopingu setek kibiców z polskimi flagami, dla których piąte z rzędu podium Polaków w WRC to ogromny powód do świętowania.

Sezon 2021

RAJD BARBÓRKA

(data: 4-5.12; Warszawa, Polska; nawierzchnia: asfalt)

  • To było rewelacyjne zakończenie fenomenalnego sezonu Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka. Duet LOTOS Rally Team odniósł zwycięstwo na kultowym i uwielbianym przez kibiców Kryterium Karowa. Dla Kajetanowicza, który kilka godzin wcześniej zwyciężył w Rajdzie Barbórka, to dziewiąty triumf na ulicy Karowej.

  • W ten weekend nie było mocnych na dwukrotnego wicemistrza świata, Kajetana Kajetanowicza. Ustronianin nie pozostawił złudzeń i pokazał klasę godną największych rajdowców świata, do których jest zaliczany. Kajto wygrał wszystkie oesy Barbórki, zwyciężając w tym rajdzie ósmy raz z rzędu. Na koniec dołożył do kompletu najlepszy czas na ulicy Karowej, do której startował jako ostatni. Wszystko to w towarzystwie jego wiernych kibiców, którzy z flagami z napisem #TeamKajto pokazali wdzięczność za tegoroczne wyniki swojego idola.

RAJD MONZA

(data: 18-21.11; Monza, Włochy; nawierzchnia: asfalt)

  • Polacy dopięli swego! Po fenomenalnym sezonie i emocjonującym finale Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak stanęli na podium Rajdowych Mistrzostw Świata 2021! Załoga LOTOS Rally Team w rewelacyjnym stylu zaliczyła najlepszy sezon w historii, wielokrotnie wygrywając z najszybszymi załogami świata i udowadniając, że są jednymi z najlepszych. Walka o triumf trwała do końca ostatniego odcinka specjalnego i mimo świetnego tempa Kajetanowicz ostatecznie cieszy się z tytułu wicemistrza świata. Polacy sięgnęli po trzecie z rzędu podium w sezonie, co również jest unikatowym osiągnięciem. 

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak mają za sobą wyjątkowy sezon. Polacy pokazali nie tylko doskonałe tempo, ale także wielką skuteczność. Na siedem startów sześciokrotnie stawali na podium, zajmując drugie miejsca w Estonii, Hiszpanii i zakończonym właśnie Rajdzie Monza, a wygrywając w Portugalii, na Sardynii i w Grecji. Po drugim miejscu w sezonie 2019 (kategoria WRC 2) i trzecim w ubiegłym roku (kategoria WRC 3), duet LOTOS Rally Team sięga po kolejne podium. Kajetanowicz ukończył zmagania jako wicemistrz świata, Szczepaniak (z racji zmiany pilota u głównego konkurenta, Yohana Rossela) – z tytułem mistrzowskim. Sukces ten nie byłby możliwy, gdyby nie ogromne wsparcie strategicznego partnera, Grupy LOTOS, a także Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.

RAJD HISZPANII

(data: 14-17.10; Salou, Hiszpania; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli piąte podium w swoim szóstym starcie w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2021! Drugie miejsce w Rajdzie Hiszpanii (kategoria WRC 3), a także wygrana na dodatkowo punktowanym Power Stage pozwala załodze LOTOS Rally Team na objęcie prowadzenia w tabeli punktowej. Dopingowani przez tłumy fanów Polacy pokazali świetne i stabilne tempo, kończąc aż trzynaście odcinków specjalnych na podium!

  • Końcówka Rajdu Hiszpanii dostarczyła wielu emocji. Przed finałowym, dodatkowo punktowanym odcinkiem (Power Stage) zaczął padać deszcz, w znacznym stopniu zmieniając warunki na trasie. Próba wymagała utrzymania nerwów na wodzy, by uniknąć błędów, które mogły skutkować nawet wypadnięciem z drogi. Kajetanowicz i Szczepaniak wykorzystali jednak swoje doświadczenie i pokazując klasę wygrali odcinek aż o 8 sekund. Była to największa przewaga uzyskana na pojedynczym odcinku tego rajdu, co pokazuje jednocześnie, jak zacięta była rywalizacja.

  • Załoga LOTOS Rally Team dopisała do swojego konta aż 23 punkty, które pozwoliły jej na objęcie prowadzenia w klasyfikacji sezonowej WRC 3. Wszystko wyjaśni się już w dniach 18-21 listopada podczas Rajdu Monza, który zakończy zmagania.

RAJD AKROPOLU

(data: 9-12.09; Lamia, Grecja; nawierzchnia: szuter)

  • Sześć wygranych odcinków specjalnych i jedenaście ukończonych w czołowej trójce. Świetne tempo na trasach Rajdu Akropolu zaprezentowali Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, wygrywając rywalizację w kategorii WRC 3. W czterech na pięć startów w tegorocznym sezonie zdobywali podium: poza Grecją wygrali w Chorwacji i Portugalii, zajmując drugą pozycję w Estonii. Załoga LOTOS Rally Team dopisuje także do swojego konta pięć punktów za zwycięstwo na Power Stage Tarzan!

  • Rajd Akropolu wrócił do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata po ośmiu latach przerwy. W tym czasie rozgrywany był jako runda mistrzostw Europy, którą dwukrotnie wygrywał Kajetanowicz. W tegorocznej edycji także wywalczył najwyższy stopień podium. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Polak od początku utrzymywał wysokie tempo, które potwierdzają świetne rezultaty na poszczególnych odcinkach, kiedy wygrywał z załogami fabrycznymi i plasował się tuż za samochodami klasy WRC.

  • W niedzielę wieczorem, po zakończeniu Rajdu Akropolu sędziowie opublikowali decyzję, w której zdyskwalifikowali z zawodów duet Rossel/Coria, zwycięzców kategorii WRC 3. Części zawieszenia w samochodzie Francuzów były niezgodne z homologacją, podobnie jak podczas Rajdu Sardynii. Oznacza to, że punkty za wygraną otrzymują Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak.

RAJD ESTONII

(data: 15-18.07; Tartu, Estonia; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli drugie miejsce w Rajdzie Estonii! Polacy rywalizujący w kategorii WRC 3 po raz trzeci w tym sezonie stanęli na podium Rajdowych Mistrzostw Świata. Załoga LOTOS Rally Team ponownie pokazała się z bardzo dobrej strony, dopisując do swojego konta solidną liczbę punktów, która pozwoliła na zbliżenie się do liderów punktacji.

  • Rajd Estonii nie bez powodu określany jest mianem festiwalu prędkości, której średnia wartość na większości odcinków specjalnych przekracza 100 kilometrów na godzinę, a na najszybszych próbach nawet 120. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak pojechali dobrym i równym tempem, dzięki któremu aż 15 odcinków specjalnych kończyli na podium. Ostatecznie uplasowali się na drugiej pozycji, dopisując do swojego konta 18 punktów i odczarowując ubiegłoroczną edycję, podczas której dachowali na ostatniej próbie.

  • Solidne punkty wywalczone w Estonii pozwoliły Polakom zbliżyć się na 16 oczek do liderów klasyfikacji sezonowej, jednocześnie znacznie odjeżdżając rywalom. Liderem pozostaje Rossel (98 punktów), Kajetanowicz ma 82 punkty, trzeci jest Ciamin (57), wszyscy punktowali w czterech rundach. W ostatecznym rozrachunku WRC 3 branych jest pod uwagę pięć najlepszych wyników z siedmiu startów.

RAJD SARDYNII

(data: 3-6.06; Olbia, Włochy; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli drugi czas na Power Stage Aglientu-Santa Teresa, dodatkowo punktowanym, finałowym odcinku specjalnym Rajdu Sardynii! Tym samym Polacy zdobywają kolejne cenne punkty do tabeli sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata 2021. Załoga LOTOS Rally Team ponownie pokazała się z bardzo dobrej strony na Sardynii i pomimo przerwania jazdy na piątkowym etapie ukończyli rywalizację na punktowanej, ósmej pozycji, osiągając imponujące rezultaty na poszczególnych próbach.

  • Od początku rajdu wszystko układało się po myśli Kajetanowicza i Szczepaniaka. Siedem pierwszych odcinków specjalnych kończyli na podium, dwa z nich wygrywając. Gdy walczyli o kolejny oesowy triumf na ostatniej, piątkowej próbie, niespełna dwa kilometry przed metą ich samochód niestety zsunął się z trasy. Choć był nieuszkodzony, pechowo znaleźli się daleko od kibiców i nie byli w stanie sami powrócić na trasę.

  • Do rywalizacji wrócili w sobotę. Na siedmiu rozegranych odcinkach sześciokrotnie plasowali się w pierwszej trójce, jednen z nich wygrywając i kończąc na doskonałym, siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej. Duet LOTOS Rally Team był tym samym najszybszy w kategorii WRC 3 tego dnia, co tylko potwierdziło jego świetną dyspozycję i formę, która towarzyszy Polakom od początku sezonu.

  • Finałowy etap rozegrany został w niedzielę. Już na pierwszej próbie Kajetanowicz i Szczepaniak awansowali w klasyfikacji na dziewiątą pozycję. Koncertowo pokonali kolejny, osiemnasty odcinek specjalny Aglientu-Santa Teresa 1 (7,79 km): wygrali w kategorii WRC 3, ze wszystkimi załogami fabrycznymi WRC 2, osiągając fenomenalny, szósty czas w klasyfikacji generalnej. Przed nimi znaleźli się tylko zawodnicy samochodów klasy WRC: Neuville, Evans, Ogier, Rovanperä i Tänak! Ostatnią próbę, dodatkowo punktowany Power Stage, ukończyli na drugim miejscu w WRC 3 (dziewiątym w klasyfikacji generalnej), zdobywając kolejne, cenne punkty.

RAJD PORTUGALII

(data: 20-23.05; Matosinhos, Portugalia; nawierzchnia: szuter)

  • Drugi start w tym sezonie, drugi debiut i druga wygrana dla Kajetana Kajetanowicza. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka reprezentant LOTOS Rally Team w świetnym stylu triumfował w Rajdzie Portugalii, jednej z najtrudniejszych i najdłuższych rund Rajdowych Mistrzostw Świata.

  • Polacy ukończyli większość odcinków specjalnych na podium, aż siedem z nich wygrywając! To ich czwarta wspólna wygrana w WRC, a wywalczone punkty pozwoliły na awans na pozycję wiceliderów w klasyfikacji generalnej.

RAJD CHORWACJI

(data: 22-25.04; Zagrzeb, Chorwacja; nawierzchnia: asfalt)

  • Wymarzony wynik w Rajdzie Chorwacji dla polskiej załogi. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrywają swoją kategorię w trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, nie dając rywalom żadnych szans! Fenomenalnie rozpoczęli swój udział w tegorocznym cyklu, w którym celem jest walka o najwyższy stopień podium. Jest to trzecia wygrana i ósme podium w historii wspólnych startów w WRC duetu Kajetanowicz/Szczepaniak. Załoga LOTOS Rally Team uplasowała się również na jedenastej pozycji w klasyfikacji generalnej, przed nimi znalazły się już tylko załogi fabryczne.

  • Intensywne przygotowania do tego sezonu trwały kilka miesięcy. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wybrali Rajd Chorwacji jako swój pierwszy start w roku. To zupełnie nowe zawody w kalendarzu, których trasy znało wcześniej niewiele załóg. Liczyła się zatem nie tylko prędkość, ale umiejętności szybkiej adaptacji i nauki z kilometra na kilometr. To udawało się naszej załodze bezbłędnie: wygrali cztery odcinki specjalne, siedemnaście kończąc na podium. Ich tempo pozwalało pokonywać załogi fabryczne (WRC 2) na poszczególnych próbach, w ostatecznym rozrachunku ulegając jedynie fabrycznym załogom Citroena i Forda.

  • Chorwacja jest trzecią wygraną rundą WRC w dotychczasowej karierze Kajetanowicza, po dwóch triumfach w Turcji. To także ósme podium, dołączając wysokie rezultaty na Korsyce, Sardynii, w Niemczech i Hiszpanii.

Sezon 2020

RAJD MONZA

(data: 3-6.12; Monza, Włochy; nawierzchnia: asfalt)

  • Dobiegł końca nieprzewidywalny i wyjątkowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka ułożył się on bardzo pomyślnie: reprezentanci LOTOS Rally Team potwierdzili swoją dobrą dyspozycję, stając po raz drugi z rzędu na podium! Polacy mimo niepowodzenia w Estonii wywalczyli trzecie miejsce, zapisując na swoje konto dodatkowo wygraną w Turcji i drugie miejsce na Sardynii!

  • Tegoroczny sezon obfitował w liczne zmiany kalendarza, które wymagały od zawodników umiejętności szybkiego dostosowywania się. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak stanęli przed koniecznością zmiany harmonogramu swoich startów, jednak i z tym wyzwaniem poradzili sobie bardzo dobrze. Starty rozpoczęli od marcowego Rajdu Meksyku, w którym zajęli czwarte miejsce. Chcąc pokazać się z jak najlepszej strony, po wznowieniu sezonu walczyli o wygraną w Rajdzie Estonii. Niestety, przez wypadek na ostatnim odcinku specjalnym nie zdobyli tam żadnych punktów. Nieco ponad tydzień później byli już w Turcji, gdzie pokazali prawdziwą klasę, wygrywając zmagania w kategorii WRC 3 i zdobywając doskonałe, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej.

  • Końcówkę sezonu stanowiły dwa włoskie rajdy. Najpierw załogi ścigały się na szutrowych odcinkach specjalnych Rajdu Sardynii: tam Polacy także zaprezentowali fenomenalną formę, zajmując drugą pozycję. Rok zakończył debiutujący w kalendarzu Rajd Monza, na którym panowały niezwykle zmienne i momentami ekstremalne warunki. Woda, błoto, śnieg i lód naprzemiennie powodowały loterię i diametralne zmiany przyczepności na każdym z odcinków specjalnych. Tu również duet LOTOS Rally Team pojechał dobrze i równo, unikając błędów, które mogłyby przedwcześnie zakończyć jego udział w zawodach. Ostatecznie zajęli piąte miejsce w swojej kategorii.

  • Przez cały sezon Polacy pokazywali dobre tempo, stając na podiach poszczególnych odcinków specjalnych, wiele z nich wygrywając. Mimo debiutowania w nowym samochodzie, wielokrotnie pokonywali załogi fabryczne kategorii WRC 2, uzyskując także doskonałe rezultaty w klasyfikacji generalnej. Drugie z rzędu podium to duży sukces, na który złożyła się wytężona praca całego zespołu LOTOS Rally Team. Warte podkreślenia jest także drugie miejsce Macieja Szczepaniaka w osobnej klasyfikacji pilotów – pokonał on pilota Marco Wilkinsona Bulacii, Marcelo Der Ohannesiana, który nie punktował w jednej z rund.

RAJD SARDYNII

(data: 8-11.10; Alghero, Sardynia; nawierzchnia: szuter)

  • Kolejny świetny występ Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Załoga LOTOS Rally Team wywalczyła doskonałe, drugie miejsce w Rajdzie Sardynii i jest to ich drugie z rzędu podium w tym sezonie. Polacy ponownie pokonali w równej walce wszystkich konkurentów jadących w fabrycznych samochodach kategorii WRC 2, zajmując jednocześnie świetne, dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej!

  • Rajd Sardynii stanowił szóstą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Zawody rozgrywane były o kilka miesięcy później, niż zazwyczaj, co znacznie zmieniło warunki na trasie. Najlepsze załogi świata rywalizowały na szesnastu odcinkach specjalnych o łącznej długości blisko 240 kilometrów.

  • Od samego początku Kajetanowicz narzucił bardzo dobre tempo. Już podczas drugiego etapu awansował na pozycję wicelidera i z zamiarem walki przystąpił do niedzielnych odcinków specjalnych. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin od początku pokazał pazur, konsekwentnie zbliżając się do lidera. Wygrał z nim obie próby pierwszej pętli, redukując stratę do pięciu sekund. Polak podjął rękawicę na finałowej pętli, niestety przebicie opony poskutkowało stratą nie do odrobienia.

RAJD TURCJI

(data: 18-20.09; Marmaris, Turcja; nawierzchnia: szuter)

  • Fantastyczny triumf duetu LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrywają rywalizację w Rajdzie Turcji! Polacy pokazali niesamowite tempo na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygrali ze wszystkimi konkurentami w samochodach klasy Rally2, wśród których były także wszystkie załogi fabrycznej kategorii WRC 2. Dodatkowo osiągnęli najlepszy w dotychczasowej karierze wynik, zajmując sensacyjne, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej! Przed nimi uplasowali się tylko kierowcy jadący nieporównywalnie szybszymi samochodami klasy WRC.

  • Rajd Turcji nie bez powodu określany jest mianem najtrudniejszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Niezwykle wymagające i długie odcinki specjalne rozgrywane były przy wysokich temperaturach. Załogi walczyły nie tylko o czas, ale i o przetrwanie w kłębach kurzu, unoszącego się po przejeździe kamienistej trasy. Praktycznie na każdym zakręcie czyhały niespodzianki, koleiny i wielkie głazy, które skutecznie potrafiły przeszkodzić w dotarciu do mety, uszkadzając opony czy zawieszenia. To warunki, w których przede wszystkim liczy się doświadczenie i perfekcyjna strategia. Wytężona praca zespołu LOTOS Rally Team zaprocentowała. Kajetanowicz i Szczepaniak triumfowali aż na sześciu odcinkach specjalnych, kończąc na podium 11 z 12 prób. Seryjnie wygrywali również z załogami fabrycznymi, nie dając im żadnych szans.

RAJD ESTONII

(data: 4-6.09; Tartu, Estonia; nawierzchnia: szuter)

  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zaprezentowali fenomenalną formę w Rajdzie Estonii, praktycznie do końca walcząc o drugie miejsce i ciesząc kibiców swoją jazdą. Załoga LOTOS Rally Team w pięknym stylu pokonywała szutrowe odcinki specjalne, aż 10 z nich kończąc na podium. Na finałowej pętli wygrała jedną próbę, awansując z trzeciej na drugą pozycję w kategorii WRC 3. Niestety na ostatnim odcinku specjalnym Škoda Fabia R5 evo Polaków znalazła się poza drogą, co oznaczało koniec rywalizacji. Duet LOTOS Rally Team wróci z Estonii na tarczy, jednak w pełni zmotywowany i gotowy na kolejne wyzwanie, jakim będzie Rajd Turcji, rozgrywany już za niespełna dwa tygodnie.

  • Rajd Estonii wznowił rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2020, debiutując w kalendarzu. Załogi rywalizowały na siedemnastu odcinkach specjalnych, które rozgrywane były od piątku. Po blisko sześciomiesięcznej przerwie do startów powrócili Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, prezentując się z bardzo dobrej strony. Od początku uzyskiwali wysokie czasy, które pozwoliły im zakończyć sobotni etap na trzeciej pozycji, 11 sekund za wiceliderami.

  • Niedzielne zmagania rozpoczął odcinek OS 12 Arula 1 (6,97 km), który wystartował o godzinie 6:35 czasu polskiego. Załoga LOTOS Rally Team pojechała go świetnie, ustępując jedynie o 0,8 sekundy liderom, Oliverowi Solbergowi i Aaronowi Johnstonowi. Kolejne dwie próby to odpowiednio: czwarte i trzecie miejsce w kategorii WRC 3. Drugą pętlę rozpoczęli od wygranej, kolejną próbę finiszując na trzecim miejscu. Niestety, finałowy Power Stage został zakończony przedwcześnie.

  • Co warte podkreślenia, Polacy na wielu odcinkach byli szybsi od wszystkich załóg fabrycznych, rywalizujących w WRC 2. Notowali także świetne czasy w klasyfikacji generalnej, na czele z ósmym wynikiem (tuż za samochodami klasy WRC) na piętnastym odcinku specjalnym.

RAJD MEKSYKU

(data: 12-15.03; León, Meksyk; nawierzchnia: szuter)

  • Załoga LOTOS Rally Team rozpoczęła swój sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak rywalizowali w ostatnich dniach na szutrowych trasach Rajdu Meksyku, który stanowił trzecią rundę kalendarza WRC i pierwszą w ich programie startów. Polacy pomimo kłopotów technicznych nie poddali się i po walce zajęli czwarte miejsce. Wrócą z Ameryki Północnej z solidną liczbą punktów.
  • Dla Kajetanowicza był to debiut w Rajdzie Meksyku. Ustronianin po raz pierwszy korzystał także z nowego samochodu, czyli Skody Fabii R5 evo. Choć od początku zawodów musiał zmagać się z problemami z elektroniką, nie przeszkodziło mu to w zbieraniu doświadczenia, a na poszczególnych odcinkach także pokazywaniu dobrego tempa. Dziewięć odcinków specjalnych ukończył na podium, dwa z nich wygrywając.
  • Rajd Meksyku, który miał zakończyć się w niedzielę, został skrócony w związku z globalnym problemem dotyczącym szerzenia się koronawirusa. Po jednogłośnej decyzji organizatorów oraz producentów rywalizacja zakończyła się po sobotnim etapie.

 

RAJD BARBÓRKA
  • Data: 6-7.12;
  • Lokalizacja: Warszawa, Polska;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • Siódme z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Barbórka dla Kajetana Kajetanowicza, drugie z Maciejem Szczepaniakiem. Kierowca LOTOS Rally Team jako samodzielny rekordzista zawodów do swojej kolekcji dokłada puchar za kolejny triumf. To piękne zwieńczenie sezonu, w którym polska załoga wywalczyła drugie miejsce w swoim pierwszym pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2. Jeszcze dzisiaj czeka na zawodników przejazd ulicą Karową.
  • Do siódmego z rzędu zwycięstwa w Rajdzie Barbórka Kajetan Kajetanowicz dołączył ósmy triumf w Kryterium Asów na ulicy Karowej. Razem z Maciejem Szczepaniakiem wśród tłumu fanów świętował zwycięstwo, ciesząc się z podsumowania świetnego sezonu, w którym zajął drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC2.
RAJD HISZPANII
- 13. RUNDA
  • Data: 24-27.10;
  • Lokalizacja: Salou, Hiszpania;
  • Nawierzchnia: szuter / asfalt;
  • Pięć podiów i jedna wygrana na siedem rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2019. Ponad 1840 kilometrów walki na 89 odcinkach specjalnych, z których 20 wygrali i aż 52 ukończyli na podium. 28 dni rywalizacji w rajdówce, blisko 40 z dniami testowymi. Łącznie prawie 21 godzin nieustannej, ekstremalnie szybkiej jazdy na czas, o której wyniku wielokrotnie decydowały ułamki sekund. Dobiegł końca fenomenalny, pierwszy pełny sezon wspólnych startów Kajetana Kajetanowicza z Maciejem Szczepaniakiem w kategorii WRC 2. Reprezentanci LOTOS Rally Team podsumowali go świetnym trzecim miejscem w Rajdzie Katalonii!
  • Dla Ustronianina był to pierwszy pełny sezon w WRC2. W jego trakcie reprezentanci LOTOS Rally Team najczęściej spośród wszystkich konkurentów stawali na podiach poszczególnych rund, aż pięciokrotnie! Solidna i równa forma, a także umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków dały świetny wynik na koniec: drugie miejsce!
RAJD WALII
- 12. RUNDA
  • Data: 3-6.10;
  • Lokalizacja: Llandudno, Walia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Załoga LOTOS Rally Team ukończyła dwunastą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, Rajd Walii. Był to debiut w brytyjskich zawodach dla Kajetana Kajetanowicza, który z respektem podszedł do startu na niezwykle wymagających i błotnistych odcinkach specjalnych.
  • Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Ustronianin mimo niedostatecznego szczęścia na poprzednich etapach dotarł do mety zawodów i według nieoficjalnych wyników utrzymał miejsce w pierwszej trójce sezonowej klasyfikacji WRC 2!
RAJD TURCJI
- 11. RUNDA
  • Data: 12-15.09;
  • Lokalizacja: Marmaris, Turcja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Piąty start w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata i czwarte podium, trzecie z rzędu! Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wywalczyli najlepszy wynik w dotychczasowych wspólnych startach w WRC, wygrywając Rajd Turcji.
  • Załoga LOTOS Rally Team nie dała szans rywalom, kończąc 14 z 17 odcinków na podium i wygrywając aż 7 z nich. Polacy prowadzili od początku do końca zawodów. Choć był to dopiero ich drugi start w tych zawodach, podobnie jak w Skodzie Fabii R5, zgarnęli komplet punktów i zostali liderami w tegorocznej klasyfikacji.
RAJD NIEMIEC
- 10. RUNDA
  • Data: 22-25.08;
  • Lokalizacja: Bostalsee, Niemcy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • Blisko 345 kilometrów walki, dziewiętnaście odcinków specjalnych, międzynarodowa konkurencja z miejscowymi specjalistami i rajd określany mianem „trzech w jednym”. Tegoroczna edycja Rajdu Niemiec przyniosła wiele zwrotów akcji i dramatów, których na szczęście unikali Polacy.
  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak finiszowali na doskonałym trzecim miejscu w kategorii WRC2, ulegając jedynie dwukrotnemu mistrzowi Niemiec, Fabianowi Kreimowi, pilotowanemu przez Tobiasa Brauna i kolejnym reprezentantom tego kraju, Marijanowi Griebelowi z Piminem Winklhoferem. Najważniejsze jednak, że załoga LOTOS Rally Team wyjeżdża z Niemiec z dużą liczbą punktów do klasyfikacji sezonowej Rajdowych Mistrzostw Świata!
RAJD SARDYNII
- 8. RUNDA
  • Data: 13-16.06;
  • Lokalizacja: Alghero, Sardynia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak osiągnęli najlepszy wynik w swoich dotychczasowych wspólnych startach w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Załoga LOTOS Rally Team po czterech wymagających dniach rywalizacji i dziewiętnastu odcinkach specjalnych finiszuje na drugiej pozycji w kategorii WRC 2!
  • To był bardzo wymagający rajd, w którym Kajetanowicz i Szczepaniak pokonali dziewiętnaście szutrowych odcinków specjalnych samochodem Skoda Fabia R5, liczących ponad 310 kilometrów. Finalnie zdobyli drugie miejsce w Rajdzie Sardynii w kategorii WRC 2. Dla Ustronianina był to już drugi start na włoskiej wyspie i ósmy w karierze występ w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
RAJD ARGENTYNY
- 5. RUNDA
  • Data: 25-28.04;
  • Lokalizacja: Villa Carlos Paz, Argentyna;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Mimo bardzo trudnych warunków na trasie Kajetan Kajetanowicz fenomenalnie rozpoczął swój debiut w Ameryce Południowej. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka zawodnik LOTOS Rally Team wygrał pierwszy odcinek piątkowego etapu i sensacyjnie liderował w kategorii WRC 2. Niestety Polacy po awarii samochodu musieli wycofać się z dalszej rywalizacji.
  • Na prostym fragmencie trasy w samochodzie awarii uległo tylne zawieszenie, po którym doszło do uszkodzeń samochodu skutecznie uniemożliwiających dalszą walkę. Rajdówka musiała wrócić na serwis, gdzie zespół po jej sprawdzeniu podjął decyzję o wycofaniu się z rajdu.
RAJD KORSYKI
- 4. RUNDA (PIERWSZA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 28-31.03;
  • Lokalizacja: Bastia, Korsyka;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 3 miejsce w klasyfikacji WRC2, 13 w klasyfikacji generalnej;
  • Załoga LOTOS Rally Team staje na podium czwartej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, określanej mianem rajdu dziesięciu tysięcy zakrętów. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli swój sezon, nie tylko zbierając cenne doświadczenia w nowej rajdówce, ale zapisując także na swoje konto solidne punkty za trzecie miejsce w kategorii WRC 2!
  • To pierwsze podium Rajdowych Mistrzostw Świata w karierze Kajetanowicza, a był to dopiero jego szósty start w tym cyklu i pierwszy w nowym samochodzie. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin skrupulatnie realizował swój założony cel, jakim było poznawanie rajdówki, które skutkowało zwiększaniem prędkości na odcinkach. Po ponad 345 kilometrach zaciętej rywalizacji duet LOTOS Rally Team wywozi z Korsyki aż 15 punktów do tegorocznej klasyfikacji i trofea za trzecie miejsce w kategorii WRC 2.

 

RAJD HISZPANII
- 12. RUNDA (CZWARTA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 25-28.10;
  • Lokalizacja: Salou, Hiszpania;
  • Nawierzchnia: asfalt i szuter;
  • 4 miejsce w klasyfikacji WRC2, 15 w klasyfikacji generalnej;
  • Najwyższej sklasyfikowana załoga prywatna w WRC2
  • Szósty czas w klasyfikacji generalnej na OS14
  • Awans na 10 miejsce w klasyfikacji sezonowej.
RAJD TURCJI
- 10. RUNDA (TRZECIA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 13-16.09;
  • Lokalizacja: Marmaris, Turcja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 4 miejsce w klasyfikacji WRC2, 11 w klasyfikacji generalnej;
  • Największa liczba wygranych odcinków specjalnych w WRC2 (9 z 17);
  • Pozycja liderów po pierwszym dniu;
  • Awans na 12 miejsce w klasyfikacji sezonowej.
RAJD NIEMIEC
- 9. RUNDA (DRUGA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 16-19.08;
  • Lokalizacja: Bostalsee, Niemcy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 5 miejsce w klasyfikacji WRC-2, 13 w klasyfikacji generalnej;
  • Wysokie tempo Kajetanowicza i Szczepaniaka w debiucie w niemieckich zawodach. Przez cztery odcinki specjalne byli wiceliderami kategorii.
RAJD SARDYNII
- 7. RUNDA (PIERWSZA W KALENDARZU KAJETANA)
  • Data: 7-10.06;
  • Lokalizacja: Alghero, Sardynia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 7 miejsce w klasyfikacji WRC-2, 2 w finałowym etapie;
  • Debiut z nowym pilotem, Maciejem Szczepaniakiem.

RAJD LIPAWY
- 8. RUNDA
  • Data: 6-8.10;
  • Lokalizacja: Lipawa, Łotwa;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 3 miejsce w klasyfikacji etapu pierwszego;
  • Finałowa runda Rajdowych Mistrzostw Europy – Kajetan i Jarek po raz trzeci sięgają po tytuły.
RAJD RZYMU
- 7. RUNDA
  • Data: 14-17.09;
  • Lokalizacja: Fiuggi, Włochy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek po fenomenalnej walce zajęli drugie miejsce, tylko 0,3 s. za zwycięzcami;
  • Powiększyli do 24 punktów swoją przewagę w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD BARUM
- 6. RUNDA
  • Data: 25-27.08;
  • Lokalizacja: Zlín, Czechy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 5 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek byli najszybsi spośród polskich załóg;
  • Powiększyli do 23 punktów swoją przewagę w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD RZESZOWSKI
- 5. RUNDA
  • Data: 03-05.08;
  • Lokalizacja: Rzeszów, Polska;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek byli najszybsi spośród polskich załóg;
  • Dzięki zdobyczy punktowej wyszli na czoło klasyfikacji FIA ERC.
RAJD CYPRU
- 4. RUNDA
  • Data: 16-18.06;
  • Lokalizacja: Nikozja, Cypr;
  • Nawierzchnia: szuter, asfalt;
  • 15 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Wygrana w drugim etapie zawodów;
  • Zmniejszenie różnicy punktowej do liderów cyklu FIA ERC.
RAJD AKROPOLU
- 3. RUNDA
  • Data: 02-04.06;
  • Lokalizacja: Lamia, Grecja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 1 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajetan i Jarek wygrali aż 7 z 12 odcinków specjalnych;
  • Jest to ich druga w karierze wygrana w tym legendarnym rajdzie;
  • Po zawodach awansowali na drugą pozycję w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy.
RAJD WYSP KANARYJSKICH
- 2. RUNDA
  • Data: 04-06.05;
  • Lokalizacja: Gran Canaria, Wyspy Kanaryjskie;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • 6 z 12 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 2 wygrali;
  • Dzięki osiągniętemu rezultatowi załoga LOTOS Rally Team awansowała na trzecią pozycję w klasyfikacji FIA ERC.
RAJD AZORÓW
- 1. RUNDA
  • Data: 30.03-01.04;
  • Lokalizacja: Wyspa Świętego Michała, Portugalia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 27 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Po błędzie popełnionym w piątkowym etapie Kajto i Jarek wrócili do rywalizacji, wywalczając 6 punktów za drugie miejsce w etapie 2;
  • 3. raz z rzędu Kajto z Jarkiem triumfowali w Ponta Delgada City Show
  • 7 z 16 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 4 wygrali.

Rajd Lipawy – 9. runda

  • Data: 16-18.09;
  • Lokalizacja: Lipawa, Łotwa;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • 3. miejsce w 1. etapie rajdu;
  • 4. miejsce w klasyfikacji generalnej;
  • 21 zdobytych punktów;
    Drugi z rzędu tytuł Rajdowych Mistrzów Europy dla Kajetana i Jarka.

Rajd Barum – 8. runda

  • Data: 26-28.08;
  • Lokalizacja: Zlin, Czechy;
  • Nawierzchnia: asfalt;
  • 2. miejsce w drugim etapie Rajdu;
  • 6 zdobytych punków;
  • LOTOS Rally Team przypieczętował tytuł Rajdowych Mistrzów Europy w klasyfikacji zespołowej.

Rajd Rzeszowski – 7. runda

  • Data: 4-6.08
  • Lokalizacja: Rzeszów, Polska
  • Nawierzchnia: Asfalt
  • Zwycięstwo Kajetana i Jarka w Rajdzie Rzeszowskim
  • Polacy zdobyli 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów;
  • 13 na 13 oesów Rajdu Rzeszowskiego załoga ukończyła na podium, w tym aż 8 wygrała;
  • Kajetanowicz i Baran zwyciężyli w klasyfikacji obu etapów polskiej rundy europejskiego czempionatu.

Rajd Estonii – 6. runda

  • Data: 15-17.07;
  • Lokalizacja: Tartu, Estonia
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej
  • 13 z 16 odcinków ukończonych w pierwszej trójce
  • Drugie miejsce w klasyfikacji drugiego etapu
  • 13 z rzędu runda FIA ERC, w której Kajetanowicz zdobywa punkty
  • 121 punktów wywalczył w dotychczasowych startach w 2016 roku Kajto i prowadzi w tabeli ERC

Rajd Azorów – 4. runda

  • Data: 3-5.06;
  • Lokalizacja: Wyspa Świętego Michała, Portugalia;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu;
  • Kajto i Jarek wywalczyli 21 punktów i umocnili się na prowadzeniu w klasyfikacji FIA ERC;
  • 2. raz z rzędu Kajto z Jarkiem triumfowali w Ponta Delgada City Show
  • 10 z 16 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, w tym 4 wygrali.

Rajd Akropolu – 3. runda

  • Data: 6-8.05;
  • Lokalizacja: Lamia, Grecja;
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Zwycięstwo w klasyfikacji II dnia zawodów;
  • Kajto i Jarek umacniają się na prowadzeniu w klasyfikacji FIA ERC;
  • 11 z 12 odcinków specjalnych Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej dwójce, w tym aż 8 wygrali.

Rajd Irlandii – 2. runda

  • Data: 7-9.04
  • Lokalizacja: Belfast, Irlandia
  • Nawierzchnia: asfalt
  • Zwycięstwo załogi LOTOS Rally Team w klasyfikacji drugiego dnia Rajdu Irlandii;
  • Kajto i Jarek obejmują prowadzenie w klasyfikacji cyklu FIA ERC;
  • Drugie z rzędu podium Kajetanowicza i Barana w Rajdzie Irlandii;
  • 9 z 14 odcinków specjalnych Rajdu Irlandii Kajto z Jarkiem ukończyli w pierwszej trójce, a trzy wygrali;

Rajd Wysp Kanaryjskich – 1. runda

  • Data: 10-12.03
  • Lokalizacja: Gran Canaria
  • Nawierzchnia: asfalt
  • 2. miejsce w klasyfikacji generalnej
  • 6 z 12 wygranych odcinków specjalnych

Rajd Polski – Rajdowe Mistrzostwa Świata

  • Data: 30.06-3.07;
  • Lokalizacja: Mikołajki, Polska
  • Nawierzchnia: szuter;
  • Debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata
  • 4. miejsce w klasyfikacji WRC-2
  • Pierwsze punkty Kajetanowicza w Mistrzostwach Świata

TOP