Na stronie wykorzystujemy Cookies, między innymi w celach statystycznych. Akceptuję Cookies
Korzystamy z Cookies. Akceptuję
Podstawowe informacje
1
Zawodnik LOTOS Rally Team, dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy (2015 i 2016) oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.
2
Rajdowy debiut w Mistrzostwach Polski: Rajd Śląski 2003 (1.miejsce w klasie)
3
Pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej RSMP: Rajd Elmot 2007
Urodzony: 5 marca 1979 r. Miejsce zamieszkania: Ustroń Należy do Automobilklubu Polski
Najważniejsze osiągnięcia
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
  • FIA ERC Gravel Master – tytuł dla najszybszego kierowcy w szutrowych rundach Mistrzostw Europy
  • Zwycięstwo w Rajdzie Barbórka
Sezon 2013
  • Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
  • Zwycięstwo w Rajdzie Polski
  • Wygranie Rajdu Barbórka i Kryterium Asów na Karowej
Sezon 2012
  • Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
  • Mistrz Polski w klasyfikacji klasy 2
  • Wygranie Kryterium Asów na Karowej
Sezon 2011
  • Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
  • Zwycięstwo w Rajdzie Polski
  • Wygranie Kryterium Asów na Karowej
Sezon 2010
  • Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
  • Mistrz Polski w klasyfikacji Grupy N
  • Zwycięstwo w Rajdzie Polski
Sezon 2009
  • I Wicemistrz Polski w klasyfikacji Grupy N
Sezon 2008
  • I Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
  • Mistrz Polski w klasyfikacji Grupy N
Samochody
1
2014-2016: Ford Fiesta R5
2
2009-2013: Subaru Impreza / Ford Fiesta R5
3
2007-2008: Mitsubishi Lancer
4
2006: Subaru Impreza
5
2004-2005: Peugeot 205 i Peugeot 206 S1600
6
2003: Peugeot 106
Piloci
1
2009-2016: Jarek Baran
2
2009: Jacek Rathe
3
2007-2008: Maciej Wisławski
4
do 2007: Aleksandra Kajetanowicz
Ciekawostki
Kocha

Rajdy

Lubi

golonkę 😉

Szanuje

pracę i wysiłek inncyh

Nie chce

oglądać się za siebie ani zakładać slicków na deszcz

Nie dba

Dba o wszystko 😉

Żartuje

Prawie zawsze i prawie wszędzie

Kajetan Kajetanowicz w liczbach:

  • 2 tytuły Rajdowego Mistrza Europy z rzędu (2015 i 2016);
  • 2 zwycięstwa w klasyfikacji zespołowej FIA ERC dla LOTOS Rally Team – zespołu Kajetanowicza;
  • 4 tytuły Rajdowego Mistrza Polski z rzędu (2010, 2011, 2012 i 2013);
  • 6 wygranych rajdów zaliczanych do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Europy;
  • 1 nagroda Fair-Play przyznana przez Polski Komitet Olimpijski;
  • 3 zwycięstwa w Rajdzie Polski – najbardziej prestiżowym wydarzeniu w sportach motorowych w Polsce;
  • 3 wygrane z rzędu w Rajdzie Barbórka – prestiżowym zakończeniu sezonu rajdowego w Polsce;
  • 4 triumfy w Kryterium Asów na ulicy Karowej;
  • 20 wygranych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski;
  • 5 z 8 rund Rajdowych Mistrzostw Europy 2016 Kajetanowicz ukończył w pierwszej trójce, a we wszystkich 8 zdobył punkty;
  • 103 – liczba wygranych odcinków specjalnych w rundach FIA ERC;
  • 100 procent wygranych rajdów w sezonie 2013;
  • 230 punktów zdobytych w sezonie 2013;
  • 7 z 8 rajdów sezonu 2016 Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetanowicz ukończył na podium;
  • 250 odcinków specjalnych rund FIA ERC Kajetanowicz ukończył w pierwszej trójce;
  • 15 rund FIA ERC z rzędu Kajetanowicz ukończył zdobywając punkty;
  • 187 punktów wywalczonych w rundach FIA ERC 2016;

Kajetan Kajetanowicz – biografia:

Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie, mieszkaniec Ustronia; zawodnik LOTOS Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy 2015 oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.

W sezonie 2016 Kajetan Kajetanowicz powtórzył sukces z 2015 roku i drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Europy. W klasyfikacji zespołowej europejskiego czempionatu bezapelacyjnie triumfował także zespół Kajetanowicza – LOTOS Rally Team. Swoją drogę do tego sukcesu Kajetanowicz rozpoczął w pierwszym rajdzie sezonu – na Wyspach Kanaryjskich. Tam wygrał najwięcej oesów, zdobył 29 punktów a także był szybszy i skuteczniejszy od Madsa Ostberga – norweskiego zawodnika mającego na koncie ponad 100 rund WRC. Już w kolejnych zawodach – asfaltowym Rajdzie Irlandii – Polak po raz drugi z rzędu zajął drugą lokatę i objął prowadzenie w mistrzostwach. Na Zielonej Wyspie Kajetanowicz był lepszy od wszystkich regularnych uczestników Mistrzostw Wielkiej Brytanii i do samej mety walczył o zwycięstwo z Irlandczykiem Craigiem Breenem. Ozdobą legendarnego, arcytrudnego Rajdu Akropolu była szalona, ale efektywna pogoń Rajdowego Mistrza Europy. Walka o powrót do punktowanej dziesiątki się opłaciła – Kajto awansował aż o 26 pozycji i obronił pozycję liderów FIA ERC. Na egzotycznych Azorach Kajetan był najszybszy po pierwszym dniu zmagań, ale nawet późniejsza awaria układu przeniesienia napędu nie przeszkodziła mu w ukończeniu tego malowniczego, choć kapryśnego rajdu na podium i to po raz drugi z rzędu. Dzięki tym wynikom, w pierwszej połowie sezonu kierowca LOTOS Rally Team zgromadził 92 punkty i prowadził w klasyfikacji mistrzostw z 15-punktową przewagą. Na półmetku sezonu przyszedł czas na debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nastąpiło to podczas domowej rundy Mistrza Europy, czyli Rajdu Polski. Tym razem trzykrotny zwycięzca tej imprezy na mazurskich szutrach zajął czwarte miejsce w mocno obsadzonej kategorii WRC 2. Następnie Kajetanowicz powrócił do skutecznej rywalizacji w FIA ERC, zdobywając drugą lokatę na oszałamiająco szybkich szutrach Estonii. Na początku sierpnia zawodnik LOTOS Rally Team zdominował 25. Rajd Rzeszowski. Po niemal 1100 dniach od jego poprzedniego startu w tych zawodach Kajto pokonał całą krajową czołówkę, a także Bryana Bouffier – czterokrotnego triumfatora Rajdu Rzeszowskiego. Lider FIA ERC odniósł na Podkarpaciu bezapelacyjne zwycięstwo – wygrał 8 z 13 oesów i wywalczył w Rzeszowie 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów. W Rajdzie Barum Kajetanowicz od początku był na dobrej drodze do powtórzenia świetnego rezultatu z 2015 r. Drogę do kolejnego podium w sezonie przerwała mu awaria silnika, z którą mechanicy jednak się uporali. Dzięki temu Kajto wrócił do rywalizacji w niedzielnym etapie zawodów, kończąc go na rewelacyjnym drugim miejscu.

W całym sezonie polski mistrz harmonijnie łączył wysokie tempo ze skutecznością niezbędną do zdobywania punktów. Na swoim koncie Kajetan ma zwycięstwo na 29 ze 103 (28 proc.) odcinków specjalnych, do których wystartował w tym sezonie europejskiego czempionatu. W pierwszej trójce reprezentant LOTOS Rally Team ukończył 71 z 103 oesów (69. proc.).

W 2016 roku Kajetan otrzymał nagrodę Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Rajdowy Mistrz Europy został uhonorowany za sportową postawę, jaką zaprezentował podczas ubiegłorocznego Rajdu Barum. Polak zauważył, że jadąca przed nim francuska załoga uległa bardzo poważnemu wypadkowi, a przy ich rozbitym samochodzie nie zatrzymali się inni zawodnicy. Kajetanowicz przerwał walkę, zatrzymał się na trasie odcinka specjalnego, by sprawdzić czy rywalom coś się stało i ewentualnie udzielić im niezbędnej pomocy.

W 2015 roku wywalczył tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Drogę do tego najważniejszego sukcesu w karierze Kajetan rozpoczął od bezapelacyjnego zwycięstwa w Rajdzie Janner, w którym wygrał z miażdżącą przewagą. Szybkie tempo zaprezentował również miesiąc później w zimowym rajdzie na Łotwie, skąd wywiózł cenne punkty. W debiucie w Rajdzie Irlandii finiszował na drugiej pozycji, tuż za zwycięzcą – Irlandczykiem Craigiem Breenem. W maju skutecznie wywalczył miejsce na podium podczas niezwykle trudnego rajdu na Azorach. Ważnym punktem sezonu był imponujący debiut na szalenie szybkich szutrach w Estonii, gdzie zajął drugie miejsce. Drugą połowę mistrzostw rozpoczął od trzeciego miejsca w Rajdzie Barum – najmocniej obsadzonej rundzie sezonu, ustępując jedynie czeskim zawodnikom. Dwa ostatnie rajdy w sezonie to triumfalny nokaut na krętych oesach Cypru oraz rewelacyjna postawa i zwycięstwo w kultowym Rajdzie Akropolu, podczas którego przypieczętował tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Reprezentanci LOTOS Rally Team wywalczyli swój życiowy sukces w stylu i tempie, którymi przez cały długi sezon zachwycali kibiców i obserwatorów na całym świecie. Kajetanowicz i Baran, jadący przygotowanym przez polski odział M-Sportu Fordem Fiestą R5, zaimponowali przede wszystkim skutecznością – Polacy przywozili cenne punkty z każdego rajdu, w którym wystartowali. Aż 7 z 8 rund mistrzostw ukończyli na podium, z czego trzy – Rajd Janner, Rajd Cypru i Rajd Akropolu – wygrali. Co więcej – Kajetanowicz i Baran są dopiero trzecią polską załogą, która wywalczyła miano najlepszej na Starym Kontynencie. Życiowym sukcesem Kajetanowicz nawiązuje do trzech triumfów Sobiesława Zasady wywalczonych w latach 60. i 70. oraz mistrzostwa Krzysztofa Hołowczyca z 1997 r. Na zakończenie 2015 roku Kajetanowicz po raz trzeci w karierze sięgnął po triumf w prestiżowym, warszawskim Rajdzie Barbórka i czwarty raz zwyciężył w legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W sezonie 2014 Kajetanowicz startował w Rajdowych Mistrzostwach Europy. W 8 rundach tego prestiżowego cyklu załoga LOTOS Rally Team zgromadziła 100 punktów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. W siedmiu z ośmiu rund mistrzostw Europy Kajetanowicz startował po raz pierwszy w karierze. Mimo tego, w nowych i nieznanych rajdach Polak potwierdził swoje umiejętności – wygrał 13 odcinków specjalnych, 41 ukończył w pierwszej trójce, a w dwóch rajdach stawał na podium. Za swoją jazdę w szutrowym Rajdzie Cypru otrzymał Colin McRae Flat Out Trophy – nagrodę przyznawaną za tempo i bezkompromisową postawę. Ponadto Kajetanowicz wywalczył tytuł FIA ERC Gravel Masters przyznawany kierowcy, który był najlepszy w rajdach rozgrywanych na szutrze.

W sezonach 2010-2013 Kajetanowicz cztery razy z rzędu zdobywał tytuł Rajdowego Mistrza Polski. W sezonie 2013 kierowca LOTOS Rally Team triumfował we wszystkich rundach LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których wziął udział, czyli w Rajdach Świdnickim, Karkonoskim, Wisły, Rzeszowskim oraz rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo i Rajdzie Polski, zaliczanym także do klasyfikacji mistrzostw Europy. Rok 2013 Kajetanowicz zwieńczył triumfem w Rajdzie Barbórka i legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej. Dwa razy z rzędu – w sezonach 2010 i 2011 – zwyciężał w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju, w imponującym stylu, co przyniosło mu pierwsze w karierze wyróżnienie Colin McRae Flat Out Trophy.

Wcześniej, bo już w 2008 roku, Kajetan został I Wicemistrzem Polski i mistrzem w grupie N. A już dwa lata później stanął na najwyższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu. Sukcesy te powtarzał w kolejnych latach aż trzykrotnie od 2010 do 2013 roku. Rajdowe Mistrzostwo Europy oraz cztery z rzędu tytuły Mistrza Polski pozwalają określić Kajetanowicza najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym obecnego pokolenia.

Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.