W znakomitym stylu zmagania w Rajdzie Akropolu rozpoczęli reprezentanci LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Polacy wygrali próbę w kategorii WRC 3 i uzyskali czas, który dał im także dziewiątą pozycję w klasyfikacji generalnej! Po południu pogoda poprawiła się, przez co na ulicach Aten, gdzie wytyczona została pierwsza próba, pojawiły się tłumy kibiców. Wystartowała dziewiąta z dwunastu rund Rajdowych Mistrzostw Świata 2021, a to oznacza, że sezon wszedł w decydującą fazę.
Rajd Akropolu, określany mianem rajdu bogów, otworzyła niespełna kilometrowa próba po ulicach Aten. Odcinek był w pełni asfaltowy, a załogi rywalizowały w samochodach przygotowanych już na jutrzejszy, szutrowy etap. W tych warunkach Kajetanowicz i Szczepaniak poradzili sobie rewelacyjnie, wygrywając w swojej kategorii, jednocześnie plasując się na dziewiątej pozycji w generalce – za sześcioma samochodami klasy WRC i dwoma WRC 2.
– Wygrywamy pierwszy odcinek specjalny Rajdu Akropolu i udanie rozpoczynamy naszą rywalizację. Jest tutaj naprawdę fantastyczna atmosfera. Tysiące kibiców zgormadzonych wokół krótkiego oesu, zorganizowanego w centrum Aten, na pewno dodało nam animuszu, by cisnąć jeszcze mocniej. Prawdziwe ściganie zaczyna się jednak jutro, w górach, i tam też będziemy chcieli pokazać się z jak najlepszej strony
– mówi kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
Na piątek organizatorzy zaplanowali pięć odcinków specjalnych – przejeżdżany dwukrotnie OS Aghii Theodori (17,54 km) oraz Loutraki (19,40 km), Thiva (23,27 km) i Elatia (11,65 km). Największą trudnością tego dnia będzie brak serwisu. Zawodnicy będą zdani tylko na swoje własne umiejętności serwisowania auta.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Akropolu 2021, nieoficjalna klasyfikacja WRC 3 po OS 1:
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) 53,0 s
- Lindholm/Hämäläinen (Finlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) +0,5 s
- Rossel/Coria (Francja, Citroën C3 Rally2) +0,7 s
- Ingram/Whittock (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +1,2 s
- Zaldivar/del Barrio (Paragwaj/Hiszpania, Škoda Fabia Rally2 evo) +1,3 s
- Athanassoulas/Zakheos (Grecja, Hyundai i20 Rally2) +5,9 s
- Plagos/Rentis (Grecja, Citroën C3 Rally2) +7,1 s
- Nobre/Morales (Brazylia, Škoda Fabia R5) +8,0 s
- Tsouloftas/Elia (Cypr, VW Polo GTI R5) +9,9 s
- Panagiotis/Nikolopoulos (Grecja, Citroën C3 R5) +10,3 s