Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak pokazują doskonałe tempo na pierwszym etapie Rajdu Portugalii. Załoga LOTOS Rally Team dwukrotnie uzyskiwała trzeci rezultat na poszczególnych odcinkach i zajmuje aktualnie trzecią pozycję w kategorii WRC 2, walcząc z fabrycznymi kierowcami. Trwa wyjątkowo trudny dzień, który składa się z ośmiu odcinków specjalnych — bez tradycyjnej przerwy serwisowej pomiędzy pętlami.
Dla Kajetanowicza jest to drugi start w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata i jednocześnie dopiero drugi w Portugalii. Rok temu wygrał tutaj, rywalizując w kategorii WRC 3. Dziś zmaga się z kierowcami, którzy mają zdecydowanie większe doświadczenie w tych zawodach: liderujący Suninen startuje tu po raz siódmy, a wicelider Mikkelsen — ósmy. Pomimo tego Polak radzi sobie doskonale, utrzymując za sobą Olivera Solberga czy ubiegłorocznego mistrza świata, Yohana Rossela.
– Zakończyliśmy pierwszą prawdziwą pętlę Rajdu Portugalii. Piekielnie trudne warunki na trasie, walczymy w ścisłej czołówce. Dwa razy jechaliśmy w dużym kurzu za poprzedzającym zawodnikiem, który przebił oponę. Zbliżyliśmy się do niego na minutę i uważam, że dwuminutowe odstępy między nami są zdecydowanie za małe. Mimo tego i tak udało się cisnąć na tyle, aby utrzymać się w czołówce. Ten rajd to w dużej mierze loteria. Oddajemy czas tam, gdzie jest duże prawdopodobieństwo przebicia opony, ale są pewnie zawodnicy, którzy zaciskają zęby i ryzykują, przejeżdżając przez wielkie głazy. Nasza taktyka zazwyczaj się jednak sprawdza, chociaż i my nie jesteśmy w stanie ominąć wszystkich kamieni. Jest bardzo ciepło, ponad 30 stopni Celsjusza, ale jesteśmy zadowoleni!
– podsumowuje Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Po krótkiej przerwie na zmianę opon załogi ponownie pokonają próby Lousã (12,03 km), Góis (19,33 km), Arganil (18,72 km), a także odcinki Mortágua (18,16 km) i kończący dzień OS Lousada (3,36 km).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Portugalii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 4:
- Suninen/Markkula (Finlandia, Hyundai i20 Rally2) 38:25,1 s
- Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia Rally2 evo) +11,0 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +34,3 s
- Solberg/Edmondson (Szwecja/Wielka Brytania, Hyundai i20 Rally2) +38,3 s
- Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) +41,8 s
- Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +58,2 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:03,9 s
- Pietarinen/Linnaketo (Finlandia, VW Polo GTI Rally2) +1:11,0 s
- Linnamäe/Morgan (Estonia, VW Polo GTI Rally2) +1:13,7 s
- McErlean/Fulton (Irlandia, Hyundai i20 Rally2) +1:25,9 s