Škoda Fabia R5 Evo

Samochód od sezonu 2022 obsługiwany jest przez stajnię RaceSeven, która swoją siedzibę ma w miejscowości Elechas w hiszpańskiej Kantabrii. Jest to zespół z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze aut R5/Rally2 w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Škoda Fabia RS Rally2 to najbardziej utytułowany samochód rajdowy tej kategorii w historii. Seryjne zwycięstwa w mistrzostwach świata, Europy czy też krajowych imprezach na przestrzeni kilku ostatnich lat potwierdziły, że mamy do czynienia z wybitnym dziełem inżynierów z Mladej Bolesławii. Jeśli w ogóle można mówić, że Škoda coś zrobiła w tym samochodzie źle, to naprawiła to przy wersji „evo”, przy której wykorzystano dwanaście jokerów homologacyjnych. Po ponad 10 tysiącach kilometrów testowych samochód oficjalnie zadebiutował w 2019 roku. Pod koniec roku 2022 zadebiutowała jej najnowsza wersja, czyli RS Rally2.

MODEL BAZOWY

Škoda Fabia 4. generacji

SILNIK

4-cylindrowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa

POJEMNOŚĆ SILNIKA

1620 cm3

MAKSYMALNA MOC

291 KM

MOMENT OBROTOWY

430 Nm

UKŁAD STEROWANIA SILNIKIEM

Magneti Marelli

SKRZYNIA BIEGÓW

5-biegowa, sekwencyjna

NAPĘD

Stały na cztery koła

ZAWIESZENIE

McPherson

HAMULCE

Przód i tył Ø 355 mm na asfalcie,
Ø 300 mm z przodu i tyłu na szutrze

FELGI

8”x18” na asfalt (waga: 8.9 kg),
7”x15” na szuter (waga: 8.6 kg)

NADWOZIE

Zatwierdzone przez FIA, wzmocniona karoseria pojazdu seryjnego

WYMIARY

Długość – 3999 mm, szerokość – 1820 mm

MINIMALNA WAGA

1230 kg bez kierowcy i pilota

PRZYŚPIESZENIE

0-100 km/h ok. 3 sekund

MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ

Maksymalnie około 200 km/h – zależnie od przełożenia

POJEMNOŚĆ BAKU

82,5 l

ZUŻYCIE PALIWA

0,6 l/km odcinka specjalnego

OPONY

Poprzednie samochody Kajetana

TOP